TARRAGONA INDUSTRIAL TORNAR A ACTIVITATS

La indústria química

Conèixer els factors que determinen la localització de les instal·lacions industrials, centrats en el cas de Tarragona.

Estudiar la distribució territorial de la indústria química i la seva influencia sobre la població i el poblament.

Conèixer l’impacte ambiental: la seguretat, la contaminació, el consum d'aigua.

Conèixer els processos bàsics de fabricació dels productes derivats del petroli que s’elaboren a les indústries químiques de la zona.

Àrea de Ciències Socials.

Lloc on es realitza: Polígons industrials químics de Tarragona.

Nivell educatiu: ESO i Batxillerat

Tipus: Taller i treball de camp

Els treballs previs consisteixen en l'anàlisi dels factors que determinen la localització d'una refineria de petroli, el qual es realitza mitjançant un joc de simulació. En els treballs de camp s'analitzen els variats productes que s'obtenen del petroli i que formen part de la nostra vida quotidiana. S'estuda també, l'estructura del polígon petroquímic de Tarragona i la seva relació amb l'entorn: sistemes de comunicació, nuclis de població propers, població, etc. Es veuen també els principals elements que composen una indústria petroquímica. Per últim es visita una indústria d'aquest tipus.

Material: Exercici de simulació i maqueta. Quadern de treball. Documental.
Durada: Mig dia.
Desplaçament: Autobús i a peu.

Aquesta proposta didàctica pretén que els alumnes, a partir d'un coneixement del tipus d'indústria majoritària en el Camp de Tarragona i de l’anàlisi del seu impacte ambiental, puguin elaborar la seva pròpia opinió fonamentada respecte a les condicions i necessitats que les determinen i la seva relació amb la població.