TARRAGONA MARÍTIMA TORNAR A ACTIVITATS

Recorregut per la platja

Conèixer l’ecosistema de la platja -característiques, fauna i flora- en comparació amb el bosc mediterrani i aspectes relacionats amb el clima.

Utilitzar aparells senzills per determinar les característiques climàtiques de l’indret (anemòmetres, termòmetres, higròmetres...)

Potenciar valors de respecte a la natura.

Coneixement del medi natural i Coneixement del medi social i cultural.
Ciències socials, Ciències de la naturalesa.

Lloc on es realitza: Platja Llarga i bosc de la Marquesa.

Nivell educatiu: Cicle Superior d’Educació Primària i ESO

Estacionalitat: Tot el curs escolar i segons les condicions climàtiques.

Tipus: Treball de camp

L’activitat es presenta de manera activa amb un itinerari establert que abraça el final de la Platja Llarga i el bosc de la Marquesa. A partir de quatre punts d’observació, els alumnes s’endinsen en la realitat d’aquest ecosistema, vulnerable, seguint les pistes dels pirates del segle XVI, que assolaren el litoral tarragoní. Hem establert quatre punts fonamentals d’observació: els aspectes climatològics i de modificació del paisatge; les dunes i els mecanismes de supervivència de les plantes; la fauna, recollida de petxines i observació de les restes a la sorra; la pedrera romana de la Punta de la Creueta; el mètode d’extracció dels blocs i el bosc de la Marquesa com a model de bosc mediterrani.

Material: Quadern de treball, guia didàctica, bossa amb estris de treball: lupa, termòmetre, higròmetre, prismàtics, brúixola, pinzes, etc.
Durada: Mig dia.
Desplaçament: Autobús fins a la parada de Mas Rabassa i la resta a peu.

L’activitat no contempla el bany a la platja i cal dur aigua durant el recorregut.