| Objectius |
Comprendre la formaciķ i la construcciķ de les muralles.
Recķrrer tota la capįalera de la ciutat encara emmurallada.
Comprendre els sistemes defensius d'una ciutat romana.
|
|
| Āmbit
curricular: |
Coneixement del medi social i cultural.
Cičncies Socials, Tecnologia, Cultura clāssica.
|
|
| Lloc on es realitza: |
Les muralles: s'accedeix pel passeig de les muralles (porta del Roser) i s'acaba al portal de Sant Antoni.
|
|
| Nivell
educatiu: |
Cicle mitjā i superior de l'educaciķ primāria. |
|
| Estacionalitat: |
Tot el curs escolar. |
|
| Activitat: |
|
| Tipus: |
Treball de camp
|
| Descripciķ: |
Amb els alumnes treballem les dimensions que tenia la muralla de Tārraco i el fragment que en resta. Alhora, distingim i mesurem els paraments emprats, diferenciem entre porta i portella, estudiem les funcions de les torres i del pas de ronda, observem les modificacions realitzades en čpoques posteriors produīdes sovint per canvis demogrāfics i d'armament i analitzem la iconografia pervivent.
|
| Material: |
Dossier per a l'alumnat āmpliament ilˇlustrat.
|
| Durada: |
Dues hores.
|
| Desplaįament: |
A peu.
|
|
| Observacions |
Aquesta activitat estā dissenyada de manera que en permet laplicaciķ autōnoma per part del professorat interessat.
|