TÀRRACO A L'ÈPOCA ROMANA TORNAR A ACTIVITATS

El Museu Nacional Arqueològic de Tarragona (2)

Donar sentit a les peces del museu i contextualitzar-les.

Arribar a una sèrie de conclusions un cop s'han elaborat les activitats proposades.

Exposar-les oralment de forma coherent i correcta.

Ciències Socials, Tecnologia, Cultura clàssica.

Lloc on es realitza: Al Museu Nacional Arqueològic de Tarragona.

Nivell educatiu: Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat.

Tipus: Treball de camp

Els alumnes es van movent autònomament per les diferents sales del museu que s'han d'estudiar, llegint les activitats i les informacions proposades del dossier. Cada grup treballa un tema monogràfic, de tal manera que en acabar les activitats cal que elaborin unes conclusions finals, com a síntesi i anàlisis de les observacions, lectures i recerca fetes. Per últim, la classe es reunirà i cada grup explicarà a la resta els aspectes més destacables de la investigació.

Material: Dossier per a l'alumnat.
Durada: 2,30 hores.

Cal preveure dividir la classe en grups de 3 alumnes. Aquesta activitat està dissenyada de manera que en permet l’aplicació autònoma per part del professorat interessat.