Iniciescolacomunitat d'aprenentatgesomniAMPAOn sominTrANITMoodle

Ho hem fet possible
Noms anònims

Comunitats d'Aprenentatge

Pendents que es resolgués la fusió dels dos centres ens vam adonar d'un fet. Teniem bona part de les famílies engrescades amb la idea i calia aprofitar. Esperar a que l'administració prengués una decisió no feia més entorpir. Aquesta relitat va fer que ens donessim un any de prova. Seria la la FASE PILOT. Aquest curs ens permeteria assajar fórmules de particiapció i dinàmiques d'actuació tot esperant la fusió anunciada per l'any següent.Aquesta fase es va caracteritzar per tenir una durada determinada i havia de servir per a poder endegar el projecte definitiu amb un cert bagatge. El fet que estigués limitat en el temps al curs escolar va servir per accelar el procés.Les comissions van concretar diferents projectes. Alguns es van dur a terme. D’altres van quedar en la reserva i alguns no es van poder realitzar per manca de recursos. De tota manera aquesta primera fase es va valorar molt positivament per part de tots els implicats. Durant el curs es van realtzar dues tancades, unes reunions intensives de tots els implicats en el projecte: mestres, voluntaris, famílies, institucions i Forum Idea. Aquestes tancades van servir per:

• Definir el projecte
  • Definir la implicació dels diferents grups
  • Crear comissions de treball específiques per arees diferents
  • Tenir un espai de trobada en igualtat de tots els implicats en el projecte.
Es van crear quatre comissions que servien per tirar endavant diveros projectes
  • Des de la Comissió d’Estudi es va engegar un servei de biblioteca diari on els més grans podien fer els deures ajudats per voluntaris. Pels més petits es va demanar l’assistència també d’alguns pares i mares.
  • La Comissió de Famílies va organitzar una sortida a Barcelona un dissabte per la tarda. Estava oberta i van participar famílies, mestres i voluntaris. Se’ls va animar a que es fotografiessin els uns als altres amb una única càmera que va proporcionar l’escola.
  • La Comissió del Somni i la de Comunicació i Imatge es van unir. Van organitzar xerrades pels pares i preparar una presentació multimedia. Altres idees com canviar la sirena d’entrada per música ambiental van quedar aturades per manca de recursos materials.
  • Des de la Comissió de Lleure es va oferir a final de curs un servi de guarderia previ a l’entrada da les aules. Aquest servei el va organizar l’Esplai Pájaro Loco.

Des d'aleshores fins ara les comissions han anat evolucionant i canviant segons les necessitats.