La nostra escola des del seus inicis, ja fa més de 40 anys, ha treballat "els aspectes de conservació de la natura en tots els àmbits i àrees" com ho marca el nostre Projecte Educatiu.
Avui ja al S.XXI això es tradueix en ser impulsors en la defensa del medi ambient, en tenir consciència i ser militants practicants en la defensa de les TRES ERRES (reduir,reutilitzar, i reciclar) perquè al nostre planeta s'aturi la seva degradació i mica en mica anar fent que el progrés no signifiqui com fins ara destruir la natura, perquè de Terra solament tenim una.

Actualment entre altres activitats estem separant els residus que generem, reciclem part de la matèria orgànica de les aules i del menjador que junt amb restes de papers triturats i matèria vegetal formem compost a l'hort, col·laborem en les plantades d'arbres, participem en el Projecte Rius, ens hem autoprohibit fer ús del paper d'alumini, utilitzem la carmanyola per portar l'esmorzar que ha de ser sa i variat i estalbiem energia formant part del projecte de la Unió Europea Euroned 50x50.

Per dur a terme aquestes activitats contem amb l'ajuda i col·laboració de la XESC, l'Ajuntament, la Diputació de Barcelona, l'ONG habitats , de l'ADF, etc.

Els alumnes, pares i mestres de l'Escola El Turó volem posar el nostre gra de sorra en aquesta lluita per la sostenibilitat del nostre món i creiem que una bona manera de fer-ho és declarar-nos ESCOLA VERDA i participar activament en la Xarxa d'Escoles per la Sostenibilitat de Catalunya (XESC).