JORNADA DE BIBLIOTEQUES ESCOLARS TERRES DE L'EBRE

BIBLIOTECA I PLA DE LECTURA DE CENTRE

Presentació electrònica de la xerrada del dia 25 de juny

Aprendre a llegir i a escriure, és un dels reptes més importants als quals els xiquets i les xiquetes s'enfronten cada dia a l'escola. Adquirir aquestes habilitats porta implícit la planificació d'un seguit d'activitats, moltes de les quals tenen la biblioteca de l'escola com a element central.

La biblioteca possibilita la trobada de diferents membres de la comunitat educativa amb els llibres, la ficció i el coneixement , la possibilitat d'aprendre a gaudir, llegint, sabent i coneixent .

Esdevé un centre de documentació i recursos per a totes les activitats educatives que es duen al centre, és un centre de formació d'usuaris i d'ús de les noves tecnologies. (*)

Aquest compromís és, el que, al llarg de sis anys ha fet que la biblioteca de la nostra escola esdevingui l'espai clau de formació lectora per al nostre alumnat.

Ara, encetem un nou espai de comunicació: El web de la biblioteca, el qual es definirà a partir dels tres eixos que estructuren el Pla de Lectura del nostre centre: Aprendre a llegir, Llegir per aprendre i Gust per llegir.

(*) Isabel Solé- PLEC –document de discussió- Biblioteca escolar PUNTEDU

PLA EDUCATIU D'ENTORN. BIBLIOTECA OBERTA I SERVEI DE PRÉSTEC