Pla de Millora de les Llengües Estrangeres 2005-2008
Comenius 2009-2011. Castle in Europe
Pla Experimental de Llengües Estrangeres 2008-2011
Comenius 2011-2013. The life near the rivers in Europe.
En acabar l’esmentat Pla s’ha donat continuïtat a un dels principals objectius desenvolupats durant aquests tres cursos, l`àrea d’Educació Artística: Plàstica al Cicle Mitjà es treballa a l’aula usant la llengua anglesa en la major part de les unitats de programació (CLIL), S’usa l’anglès per explicar els continguts, Així com per anomenar els materials, rutines, ordres…
“Continental Castle CapEUrs”
Projecte Europeu de dos anys de durada finançat per l’OAPEE (Organismo Autónomo de Aprendizaje Permanente Europeo), desenvolupat juntament amb escoles d’Irlanda del Nord, França i Alemanya.
L’objectiu principal d’aquest projecte és compartir activitats comunes centrades en un tema concret (en aquest cas, els Castells) per promoure un millor coneixement de la cultura, costums i estils de vida d’altres països d’Europa, estimulant l’esperit de col·laboració en els i les alumnes envers el coneixement i ús d’altres llengües tot emprant l’anglès com a nexe d’unió.
PELE (Pla Experimental de Llengües Estrangeres)
Modalitat AICLE
Títol: ‘L.T. Workshop: Learning to Live together’ (Aprendre a conviure)
Amb aquest projecte, portat a terme a Cicle Superior els cursos 2008-11 (actualment amb continuïtat), el que es pretenia aconseguir és:
I partint de l’objectiu general de construir una societat respectuosa amb la diversitat i acollidora, es va treballar per que els alumnes poguessin ser capaços de:
Les activitats més destacades són: el treball en grups i assoliment dels rols, els tallers de famílies pertanyents o involucrades amb el continent treballat, l’autoavaluació, la utilització del bloc com a eina de difusió del treball fet i com a recurs de treball, la comunicació via email i d’altres amb els alumnes de diferents països i la tasca/projecte final a realitzar.
També hem de dir que hem organitzat en dues ocasions una trobada anomenada ‘The Footbridge’, en la qual els alumnes de 2n de Cicle Superior i els de 1r d’ESO de l’IES Joaquin Bau participaven en diferents tallers en llengua estrangera durant un matí.
Si voleu fer una visita pel bloc, podeu fer un clic aquí.
El projecte tindrà una durada de dos anys i els països amb qui ens hem associat per portar-lo a terme són: Portugal, Itàlia, Suècia i Letònia. El tema escollit gira al voltant dels rius. La nostra escola actua com a país coordinador i és qui va proposar el tema. Per tal d’iniciar el projecte vam buscar pobles i ciutats europees que tinguessin un riu i, per tant, una realitat semblant a la nostra. Vam pensar que el tema dels rius era molt ampli i que, per tant, ens permetria poder treballar temes molt diversos amb els nostres alumnes. Tenim com a objectiu treballar d’una manera interdisciplinar aspectes com per exemple: l’aigua com a recurs limitat, la contaminació del medi ambient, el reciclatge, flora i fauna, embarcacions tradicionals, millora de la competència comunicativa, activitats artístiques, presa de consciència de la diversitat cultural, tolerància, respecte, cooperació, sentit de pertinença a Europa, ús de les TIC, etc.
Es pretén treballar d’una manera estimulant, motivadora i divertida aprofitant totes aquelles activitats que ja fem a l’escola al voltant d’aquest tema i introduint-ne de noves, sempre adaptades als diferents nivells i estils d’aprenentatge de l’alumnat.
Els projectes Comenius tenen com a objectiu reforçar la dimensió europea de l’educació, promovent activitats de cooperació entre centres educatius d’Europa. Els projectes ofereixen al professorat i a l’alumnat dels diferents països l’oportunitat de treballar junts en un o més camps temàtics d’interès mutu.