escola itaca

La Colla de Diables i Timbalers d'ltaca es va formar el curs 1981-82. La colla va ser apadrinada i batejada de foc pels Diables de Sants I'any 1982. Portem 21 anys repartint guspires de foc, consolidant les tradicions pròpies del nostre país.

Des dels seus inicis, un dels objectius de la colla ha estat la seva relació amb I'entorn social i la seva participació i celebració de les festes tradicionals entorn al foc. Cal dir que els diables, a més a més, també fan allò que se'n diu entitat ciutadana, posant el seu gra de sorra, perquè I'escola, el barrí, la ciutat manifestin la solidaritat, responsabilitat, compromís amb les arrels culturals, afavorint la diversitat i la participació.

Des  del 25e Aniversari de I'Escola Itaca, origen dels nostres diables i timbalers, voldríem donar a conèixer encara més el món dels diables, dels timbalers i d'una tradició tant arrelada a la nostra terra com és el foc reunint  els grups infantils de diables i dracs que són la pedrera i el futur de la nostra cultura.

La Colla de Diables i Timbalers d'ltaca va organitzar la 11ena. Trobada, al districte de les Corts,

per retre homenatge a aquells mestres, alumnes i pares que fa 21 anys, van iniciar aquesta aventura.

Diables... cremeu!  Timbalers... toqueu!  Veïns... ciutadans... gaudiu del FOC!

COLLA DE DIABLES I TIMBALERS D' ITACA