L'escola

Característiques del Centre

La nostra escola es defineix com a catalana, democràtica i laica.

Està fortament arrelada al barri (Llefià) i vol educar el desenvolupament integral de l'alumnat tenint en compte les seves característiques individuals per a preparar-lo per la seva integració social, mitjançant una educació pluralista, solidària, no competitiva no discriminatòria i tolerant.

Aspectes generals

Ensenyament de l'anglès des dels 5 anys.

Atenció psicopedagògica i logopèdica.

Programa de salut infantil.

Sortides i colònies.

Celebració de les festes populars i de la setmana cultural.

Entrevistes periòdiques entre família i professorat.

Participació dels diferents sectors en el consell escolar.

Associació de mares i pares.

Continuació assegurada dels estudis en un institut públic d'educació secundària.

El nostre nom: Feliu i Vegués

A finals del segle XIX Badalona tenia uns 15.000 habitants.
Hi havia poques escoles públiques: 1 de pàrvuls, 4 d'elementals (2 de nois i 2 de noies) i 1 escola superior.
Un dels mestres d'aquella època era Francesc Feliu i Vegués, anomenat per tothom "el senyor Feliu".
Francesc Feliu i Vegués havia nascut l'any 1829 a Aitona, un petit poble del Segrià.
Havia estudiat molts anys i era enginyer agrònom, membre de la Reial Acadèmia de Ciències de Barcelona i catedràtic de la Universitat.
Durant 40 anys va ser mestre i director de l'Escola Pública Superior de Badalona.
Els seus alumnes el van recordar sempre com una persona a qui havien respectat, admirat i estimat, que els havia ajudat a aprendre i a créixer.
Molts anys més tard l'Ajuntament de Badalona va recordar-lo posant el seu nom a la nostra escola.