Col·legi Vedruna Malgrat de Mar. C\ Mar 30-32 i C\ Pla S\N Telèfon: 93 761 03 27 Fax: 93 761 16 12
LA NOSTRA ESCOLA
ON SOM
POBLE
COMARCA
HISTÒRIA

El nostre origen cal buscar-lo en temps de Santa Joaquima, que l’any 1852 va enviar una comunitat de quatre Germanes, acceptant la invitació de l’Ajuntament i d’uns quants pares de família, a fer-se càrrec de l’escola pública de Malgrat de Mar. El títol de mestra que exigien el tenia la Gna. Josepa Fuster. Però el 1854 morí la Gna. Josepa, superiora de la comunitat i Titular de l’escola del poble. Un grup de gent del poble, que no volien l’educació cristiana que donaven les Gnes. Carmelites (degut a l’ambient anticlerical d’un sector de la societat), va aprofitar l’avinentesa que oferia la vacant per demanar a la Junta d’Instrucció de Barcelona, una mestra seglar.
Però les nenes que anaven a classe, al local de les Carmelites, no van voler la mestra enviada per la Junta d’Instrucció i l’alcalde es va veure obligat a buscar-li un altre lloc a la Vila.

La comunitat va comunicar els fets ocorreguts a la Superiora General Paula Delpuig, filla de Malgrat de Mar, i en veure el desig de moltes famílies d’educar les seves filles segons els principis cristians, va optar per la creació d’un Col·legi privat. Les Germanes es quedarien a Malgrat. Per això sol·licità l’ajut de la població i, amb les aportacions d’algunes famílies i la contribució de la Congregació, el dia 14 de gener de 1864 es comprà una finca al carrer de Mar. El dia 4 d’agost de 1865 Paula Delpuig va tenir el goig d’oferir al seu poble un centre d’ensenyança cristiana. És el mateix edifici que s’ha ocupat com Col·legi sense interrupció (excepte els tres anys de la Guerra Civil de 1936), ubicat en el número 30 del carrer de Mar i adaptant-se a les necessitats socials i culturals del moment històric, intentant respondre sempre la demanda educativa que ens han sol·licitat les famílies.

El Col·legi ha passat per diverses fases d’adaptació a la realitat social del poble:

- Antigament havia estat un Centre d’Ensenyança Primària oberta a les nenes, els nens només hi feien el parvulari.

- A partir de l’any 1967 i amb el desig de respondre a les peticions per part de les famílies de poder continuar els estudis secundaris( inexistents en la població), es va transformar en un Centre Lliure adoptat (CLA) inscrit a l’Institut de Mataró.
El Batxillerat a partir del 30 de gener de 1979 es va transformar en un Centre Homologat de BUP Municipal
i així va poder gaudir d’una subvenció de la Generalitat però essent gestionat per les Gnes. Carmelites de la Caritat. Tots aquests passos van fer possible un preu més assequible per als estudis de BUP al màxim de nois i noies de Malgrat i poblacions properes.
El BUP va deixar d’ impartir-se al nostre Centre el curs 1992-93, passant a ser un IES totalment públic en un Institut de nova creació.

- El Col·legi Vedruna ha ofert de forma continuada els ensenyaments de Preescolar i EGB. Les aules d’ Educació General Bàsica concertades des 1980.

- Davant el repte de la Reforma Educativa i amb la implantació de la Secundària Obligatòria, que vam anticipar el curs 1994-95, el Col·legi va oferir una línia de Preescolar i Primària i dues de Secundària Obligatòria, ja que disposàvem d’aules i es va fer un Conveni d’adscripció amb una altra escola cristiana de la zona –La Mare de Déu del Roser de Pineda - ajudant-nos mútuament i donant continuïtat fins als 16 anys a tots els alumnes d’ambdues escoles. També compartim professorat de Secundària amb l’altra escola Vedruna de Tordera.

- A petició de les famílies que desitjaven poder acabar els estudis de Batxillerat en el Centre, vàrem sol·licitar la implantació dels Nous Batxillerats d’Humanitats i Ciències de la Naturalesa i la Salut que ens fou aprovada amb caràcter privat, el 2 d’abril de 1997.

- Aquest mateix any 1997, i amb el desig de disposar de més espais, es va comprar un terreny al Camí del Pla i s'hi construïren les aules de Parvulari, amb l’esperança de poder doblar la línia de Preescolar i Primària.

- El curs 2008-2009 els alumnes d'Educació Primària es van traslladar al Camí del Pla després de dos anys d'obres d'ampliació de l'edifici.

- Actualment el somni de doblar la línia s'està complint ja que està completa la segona línia d'Infantil i ens trobem en procés de doblar la Primària.

EL NOSTRE ESTIL PEDAGÒGIC