LA NOSTRA ESCOLA
POBLE
COMARCA
HISTÒRIA
Col·legi Vedruna Malgrat de Mar. C\ Mar 30-32 i C\ Pla S\N Telèfon: 93 761 03 27 Fax: 93 761 16 12
LA NOSTRA ESCOLA

Som una una xarxa de trenta-nou escoles d'arreu del nostre país, molt diverses però cohesionades totes per una història i per un projecte educatiu compartits.

Som comunitats educadores de llarga trajectòria, amb l'experiència que ens dóna un camí iniciat l'any 1826 quan a Catalunya tot just s'obrien les portes de les primeres aules a l'ensenyament de les noies.

Som un col·lectiu educatiu en l'òrbita de l'Escola Cristiana de Catalunya i part integrant de l'escola catalana, compromesa amb la seva cultura i la seva llengua.

El nostre estil educatiu pren com a base la valoració de les persones i de les relacions interpersonals, fomenta un entorn familiar i proper per tal d'estimular i potenciar el desenvolupament personal, social i acadèmic dels estudiants.

Una escola petita que permet una relació directa tant dels mestres com de la institució amb els pares i els alumnes, podent treballar l´educació dels nostres fills i filles d´una manera personalitzada i adaptada a cada alumne.

Una escola moderna on tota l´educació es fa en un entorn adequat a les necessitats vigents, que s´adapta de forma dinàmica als canvis de la societat, utilitzant una metodologia didàctica de qualitat, oberta i constantment actualitzada.

Una escola arrelada a l´entorn i fidel a la cultura costums i tradicions de Catalunya.

La Comunitat educativa està formada per:

.

- Primer
- Segon

TOTAL d'unitats i d'alumnes

47 mestres i professors (32 dones i 15 homes)

3 personal no docent

El Claustre ha augmentat, progressivament, en més del doble, des que es va implantar la Reforma Educativa l'any 1992. Potenciem el treball en equip i cada mes es reuneix el Claustre de Professors, seguint la línia que som una sola escola que treballa amb els mateixos objectius.

Han estat molts els esforços que hem realitzat per tal d'adaptar-nos a les noves exigències de l'ensenyament i de la societat pluricultural i, alhora, continuar formant en aquells valors que han caracteritzat l'educació de les Gnes. Carmelites de la Caritat-Vedruna.

No sabem quin és el record de totes les persones que han passat per aquest col·legi però, alguns, encara avui, recorden el testimoni de tantes germanes i professors que varen saber-los estimar i educar, harmonitzant l'exigència i el treball ben fet amb una relació que va ajudar a descobrir el millor de cadascú per tal d'afrontar la vida amb coratge i alegria.

Avui ens plantegem moltes coses enmig de tantes reformes i canvis que ens estan afectant contínuament. És cert que la societat ha canviat, però encara ens sembla cabdal que la nostra Comunitat educativa treballi unida per tal d'oferir una escola alternativa, que es proposa l'educació integral de l'alumne, s'exigeix una educació de qualitat i procura l'atenció a la diversitat (tant dels alumnes amb necessitats educatives especials, com dels que procedeixen de diferents cultures i ètnies o que manifesten capacitats i creativitat extraordinàries).

Fem tot el possible per adaptar-nos a les noves tecnologies i revisar el que calgui per tal que els nois i noies estiguin ben preparats de cara al seu futur acadèmic i professional, però no volem perdre aquell tipus de pedagogia que parteix de la valoració i la relació personal, que situa a l'alumne en el centre de tota acció.

També ens agradaria transmetre, als alumnes i a les famílies, la necessitat de col·laborar en la construcció d'una societat més justa i fraterna. Entre altres línies d'acció, creiem que la inserció i participació com a ciutadans és fonamental. Partim de petites campanyes de sensibilització i ens proposem accions que vagin donant coherència a grans opcions de vida. La humanitat no podrà sobreviure, tant materialment com espiritualment, sense la solidaritat.

EL NOSTRE ESTIL PEDAGÒGIC

El Col·legi Vedruna, es defineix com una escola oberta a tothom, que impulsa una educació integral de la persona procurant el creixement i maduració dels alumnes en totes les seves dimensions.

Som:

Una escola que promou la formació dels alumnes d´acord amb una concepció cristiana de la persona, adoptant-ne els seus valors com a signe d´identitat, conferint a tot el seu àmbit una visió de solidaritat, cooperació i respecte, per tal que els nois rebin una educació equilibrada davant la societat.

Una escola que creu en la família com un element bàsic per aconseguir el desenvolupament humà i acadèmic de l´alumne, i per tant, promou la participació de les famílies en la vida de l´escola.