Dades
Generals
Nivell
educatiu: De P3 a 6è. Àrees curriculars implicades: Música,
Ciències Socials, Anglès, Informàtica, Plàstica.
Participants: Equip responsable format per 5 professors, més tot el claustre
i tot l’alumnat. Centres i països col·laboradors: CEIP Antoni
Brusi de Barcelona, 57 th Primary school of Patras (Grècia) i Zaklandi
Skola Usov (Rep. Txeca). Responsable del projecte: Marta Figueras, especialista
de música. Materials elaborats: Memòria; fotografies; vídeos;
cintes i CD d’àudio, diversos materials de plàstica i vestits populars
de cada país.
Objectius generals
-
Intercanviar cançons i danses amb d’altres països d’Europa.
-
A partir de la música descobrir i ampliar la nostra dimensió Europea.
-
Descobrir les estructures musicals i lingüístiques comuns o peculiars.
-
Perfeccionar l’anglès.
-
Introduir l’alumnat en l’ús de noves tecnologies.
Descripció
de l’experiència
El projecte va durar tres anys. Sobre una programació quees va anar
revisant i pactant durant tot el projecte van fer intercanvi de cançons
i danses pròpies de diferents períodes del curs: la tardor i la
castanyada, Nadal, carnestoltes, primavera, Sant Jordi, estiu, ...
A
partir de la música vam conéixer els altres països: el folklore,
la llengua, la geografia... Ens hem enviat treballs de totes les àrees,
especialment de plàstica, un àrea on hem descobert treballs molt
interessants de les altres escoles. Els alumnes han mantingut correspondència
en anglès, per carta i per correu electrònic. S'han fet concerts
cantant les cançons dels altres països, i ballades de danses d'exhibició
amb els vestits tradicionals de cada lloc; però potser el més interessant
és que han quedat incorporats al nostre repertori tot el que hem après.
També s'han fet diversos viatges per conèixer les altres escoles
i treballar el projecte conjuntament, i fins i tot un intercanvi de mestres que
va durar 15 dies. Avaluació
L’avaluació va ésser molt positiva. L’experiència
ha estat motivadora i interessant. També hi han participat els pares i
les mares elaborant els vestits, i ajudant-nos en les visites dels altres mestres.La
seva avaluació és també positiva. V ahever-hi alguna
dificultat per les diferències de ritmes de treball de cada país
i d’organització de l’àrea de música, (ells no tenen especialista,
però ho hem anat resolent sense complicacions). Actualment han quedat
incorporats al currículum moltes coses de música i de l'altres àrees
i hem pogut aplicar, dins del projecte de multiculturalitat, les experiències
viscudes als altres països. |