HISTÒRIA

El CEIP Agustí Bartra es troba situat a l'Avinguda Barcelona, al barri de Ca n'Anglada de Terrassa.

L'escola, que va rebre el nom del poeta terrassenc mort el 1982, va ser inaugurada el setembre del mateix any per la seva vídua, Anna Murià.

El solar en el que es va construir estava destinat a vivendes, però gràcies a la pressió del veïnat del barri els terrenys van ser requalificats com a equipament educatiu en un moment en el que hi havia una gran demanda de places escolars a la zona.

Inicialment l'escola només impartia el que aleshores era l'EGB. Poc després es va ubicar el parvulari, però no en el seu emplaçament actual sinó en un antic parvulari municipal pròxim a l'escola situat al carrer Sant Cosme. A més, l'edifici no comptava ni amb gimnàs ni amb vestidors.

Posteriorment es va adequar l'antic porxo de l'edifici com a gimnàs, es va construir un mòdul per a vestidors en una zona del pati i es va reformar l'antiga vivenda del conserge. A més, al llarg dels anys es van anar fent altres millores, com la creació de l'aula d'informàtica, la biblioteca o l'aula de psicomotricitat-música.

L'any 1992 es va commemorar el desè aniversari de l'escola, a la qual va assistir de nou l'Anna Murià.

Coincidint amb la implantació de l'ESO es va produir el trasllat del parvulari a l'edifici actual, la qual cosa va suposar una important millora per al conjunt de l'escola. Les reformes han anat continuant. Recentment s'ha elevat una part de la tanca que voreja l'escola, s'ha fet una reforma dels lavabos i també s'ha millorat el pati, ampliant l'espai destinat al parvulari. I encara tenim molts més projectes pel futur!

Però el més important de l'escola són les persones que en formen part: els més de 450 alumnes repartits en 18 grups-classe de P3 a 6è, les famílies, l'AMPA, el personal laboral i també els mestres. Gràcies a tots fem funcionar la nostra escola.