TRETS D'IDENTITAT
El CEIP AGUSTÍ BARTRA, basant-nos en la Constitució
i en l´Estatut, ens definim com una escola:
- CATALANA. La llengua catalana hi és utilitzada
com a llengua normal i habitual de relació en totes les activitats
a nivell oral i escrit, respectant les normes vigents sobre l'ensenyament
del castellà.
- DEMOCRÀTICA. Treballem en un clima de convivència
i de respecte als drets i deures de tots el membres de la nostra comunitat.
Els/les mestres estimulem en els alumnes els valors d´una societat
democràtica proporcionant elements d´anàlisi crítica
a fi d´aconseguir persones amb criteris propis.
- PARTICIPATIVA. La gestió és compartida
per mestres pares i alumnes a través dels organismes en els quals
hi són presents o representats. La direcció i tots els/les
mestres són especialment responsables del funcionament general
de l'escola.
- COEDUCADORA. Treballem en la superació de la diferenciació
de rols donant igualtat d´oportunitats en tasques i responsabilitats
als/les alumnes independentment del seu sexe.
- RESPECTUOSA amb el pluralisme ideològic, la llibertat
religiosa i la llibertat de càtedra. Valorem els fets socials
que comporten la defensa dels Drets Humans i el progrés col·lectiu
del país.
- ARRELADA AL MEDI. Apropem els nens i nenes a l'entorn
geogràfic, social i cultural, promovent activitats i relacions
amb l'exterior a fi d´aconseguir una integració respectuosa
a la comunitat.
- INTEGRADORA EN LA DIVERSITAT. Acollim nens i nenes de
procedències ètniques, culturals i sòcio-econòmiques
diverses. Atenem la diversitat psicopedagògica amb estudis individualitzats,
reforç continu i puntual dels alumnes amb dificultats d´aprenentatge.
- OBERTA a la incorporació de les noves tecnologies
fomentant que els nostres alumnes estiguin oberts als avenços
científics i a la descoberta de noves vies d´informació
i comunicació.
- INTEGRAL. Atenem el desenvolupament actiu de totes les
possibilitats dels nens quant a formació corporal, desenvolupament
físic i formació esportiva, així com l'educació
de la seva sensibilitat estètica i musical impulsant decididament
les manifestacions de la pròpia originalitat i creativitat.
- PERSONALITZADA. Fem de l'alumne el centre de la Comunitat
Educativa, mitjançant l'atenció personalitzada, l'acció
tutorial i la cooperació entre les famílies i els educadors.
Ensenyem a treballar de manera que cada alumne pugui desenvolupar totes
les capacitats i així continuar progressant i madurant a nivell
personal al llarg de tota la vida.
|