HISTÒRIA

IDENTITAT

L'escola Miquel Martí i Pol va ser creada l'any 2003, a partir de la fusió de dues escoles d'una sola línia (Carme Simó i Sant Gregori) ubicades al centre de Sabadell. Totes dues eren escoles reconegudes per la seva trajectòria pedagògica, i hem volgut recollir la seva experiència per anar construint poc a poc el nou centre.

PLURALISME I VALORS DEMOCRÀTICS

1 - Entenem la nostra escola com un canal de promoció individual i col·lectiva per contribuir a la formació d'una societat en la que homes i dones puguin progressar i gaudir dels resultats positius del procés històric de la nostra comunitat. Seguint aquesta línia, fem nostra, com a marc global i punt de referència, la filosofia reflectida a la Declaració dels Drets Humans.
2 - Pretenem educar en l'acceptació d'un mon plural i en el respecte a les persones sense fer distincions per raons de sexe, edat, condició social, procedència, creences religioses, polítiques, ni característiques personals.

GESTIÓ INSTITUCIONAL

3 - L'escola és democràtica pel que fa a l'organització i funcionament dels diferents àmbits, i a la participació de tots el implicats en la nostra tasca educativa. Dins el marc establert per les lleis corresponents en l'administració i govern dels centres, potenciem un model de gestió d'escola partint del treball en equip, participatiu, transparent i democràtic. Procurem que la informació arribi a tots els sectors de la comunitat i som conscients de la necessitat del consens com a mètode de presa de decisions.

CONFESSIONALITAT

4 - La nostra escola es defineix com a laica.

COOEDUCACIÓ

5 - Assumim un règim de coeducació en el qual no hi ha cap mena de discriminació per raó de sexe. El tractament d'igualtat forma part de la convivència escolar.

FORMACIÓ INTEGRAL

6 - L'escola, en la línia d'una formació integral, procura dotar els seus alumnes d'una bona formació intel·lectual, física i de valors que els farà bones persones i bon ciutadans.

LÍNIA METODOLÒGICA

7 - L'escola es defineix com escola activa fomentant actituds de curiositat, crítica i investigació, fent que l'alumnat s'impliqui en el seu procés d'aprenentatge.

8 - L'escola es basa en un treball personalitzat que s'adeqüi al ritme evolutiu de l'alumne, a les seves capacitats intel·lectuals i necessitats educatives. Procurem facilitar que tots els alumnes es desenvolupin, respectant les seves característiques individuals, els seus interessos i la seva situació individual i familiar.

9 - L'escola educa l'alumne en el sentit de la responsabilitat i l'esforç, d'acord amb les seves possibilitats i el seu procés maduratiu.

10 - L'escola té especial cura de que els alumnes assoleixin els valors d'honestedat, solidaritat, cooperació, i respecte a les persones i al medi.

11 - L'escola potencia l'interès pel món de l'art per tal que l'alumne sigui sensible a les seves manifestacions literàries, plàstiques, musicals,... tot procurant que sigui capaç d'expressar-se en cadascun d'aquests mitjans.

12 - L'escola educa l'alumne perquè conegui el seu cos, en tingui cura i apreciï els beneficis que suposen els hàbits d'higiene, alimentació, descans i exercici físic.

13 - L'escola fomenta el coneixement dels trets d'identitat de Catalunya des del punt de vista natural, social i històric.

PROJECTE LINGÜÍSTIC

14 - L'escola dota l'alumne amb els coneixements necessaris en llengua catalana, tant orals com escrits, i garantitza la seva correcta expressió, fent-la servir com a llengua vehicular i d'aprenentatge.

15 - L'escola dota l'alumne amb els coneixement necessaris de la llengua castellana, tant orals com escrits, de manera que pugui fer-la servir com a font d'informació i vehicle d'expressió.

16 - L'escola té com a tret singular l'interès en capacitar l'alumne per comprendre i expressar-se en llengües estrangeres i valorar-les com una riquesa personal i dels diferents pobles, aportant tots els recursos possibles per tal d'assolir, d'acord amb l'edat, un bon grau de competència en anglès i francès.