EL PROJECTE LINGÜÍSTIC DEL CENTRE

La llengua vehicular del centre és el català, és per tant la llengua d'ús habitual en tots els àmbits de l'escola. La segona llengua és el castellà, que s'introdueix en l 'ensenyament a partir de primer de Primària.

No obstant això, un dels trets d'identitat de la nostra escola és la introducció de dues llengües estrangeres durant l'ensenyament primari: l'anglès com a primera llengua estrangera i el francès com a segona.

Anglès

L'anglès s'introdueix a Educació Infantil (2 sessions de 30 minuts a P4 i 2 sessions de 45 minuts a P5) Ja des de Cicle Inicial de primària fem dues sessions setmanals d'una hora; ampliant des de 4t a 5è en 3o minuts més. Els alumnes de sisè dediquen tres sessions a la setmana.

Els recursos àudiovisuals de les aules afavoreixen una metodologia de la llengua basada en la motivació i la participació activa dels alumnes. Des de Cicle Mitjà s'incorporen unitats CLIL lligades al currículum de les altres àrees.

Francès

S'introdueix a segon de primària i fins a 4t es dedica una sessió setmanal durant la qual es potencia el treball col·laboratiu entre els alumnes. A partir de 5è es dedica una hora i mitja a la setmana. Els temes que es treballen estan lligats al currículum de Medi.

Els alumnes de sisè dediquen un dels dies de les seves colònies a fer una sèrie d'activitats al sur de França.