L'E.S.O. (Educació Secundària Obligatòria)


 

El projecte curricular de l'Institut dins el marc del nou sistema educatiu
 
 

   Els estudis de l'ESO els cursen els nois i noies de 12 a 16 anys distribuïts en quatre cursos.

   Objectius terminals de l'ESO
   Objectius general de l'àrea de llenguatge

   Els crèdits 
   Tots els ensenyaments de l'ESO es configuren al voltant dels crèdits. Un crèdit consta de 35 
   hores de classe. El crèdits poden ser de diferents tipus:
  Crèdits comuns. Els estudien de forma obligatòria tots els alumnes.
  Crèdits variables. De caràcter optatiu, poden ser d'ampliació, iniciació o de reforç.
  Crèdit de síntesi. El realitzen tots els alumnes, de forma intensiva, cap a final de curs.
  Crèdit de tutoria. Una hora setmanal al llarg de tot el curs.

   Distribució horària
   El centre ha optat per un model horari que sigui el màxim d'estable al llarg de tot un curs 
   acadèmic. Els crèdits comuns es distribueixen en 3 hores lectives setmanals al llarg de dos 
   trimestres, excepte els d'Educació Musical i Educació  Física, que s'imparteixen durant dues
   hores al llarg de tot el curs. Al crèdit de tutoria es dedica una hora setmanal al llarg de tot 
   el curs.

   Crèdits variables.
   El nombre de crèdits variables és uniforme a cada trimestre: 2 per al 1r i 2n d'ESO, 3 per al
   3r, i 4 per al 4t.

   Ensenyament en català
   Tenint en compte que la llengua vehicular de l'Ensenyament Secundari Obligatori és el 
   català,  s'imparteixen en aquesta llengua tots els crèdits comuns i variables en què és 
   possible, així com també el crèdit de tutoria.

   Atenció a la diversitat
   El centre es proposa atendre la diversitat a través de grups flexibles, de crèdits variables de
   reforç i d'hores de reforç en les assignatures instrumentals (llengües i matemàtiques). Per
   això comptem amb el suport del professor de Pedagogia Terapèutica, i una psicopedagoga
   a més a més del servei de l’EAP.

   Activitats extraescolars
   En el marc dels diferents crèdits (comuns, variables i de síntesi), l'equip docent organitza 
   una sèrie d'activitats extraescolars: visites a Museus (Història de Catalunya, Zoologia, de la 
   Ciència i de la Tècnica, Geologia... ), Biblioteques, Teatre, sortides de camp (al Delta de 
   l'Ebre i del Llobregat), etc.

   Avaluació
   Tenint en compte que el nou sistema educatiu és obligatori fins als setze anys, l'equip 
   docent del nostre centre ha considerat que és  molt important valorar no només els 
   coneixements adquirits  per l'alumnat, sinó també la seva actitud davant de l'estudi, dels 
   companys i companyes, i en el centre. Es per això que en les avaluacions les notes 
   contemplen ambdós aspectes, en uns percentatges que varien segons el curs. Així, a 1r 
   d'ESO la nota global s’obté aplicant el 60% a coneixements i el 40% a actitud. A 2n, 65% de 
   coneixements i 35% d'actitud. A 3r , el 70% i el 30% respectivament. I a 4t, el 75% de 
   coneixements i el 25% d’actitud.
   L'equip docent de cada curs es reuneix quatre vegades al llarg de l’any per avaluar 
   l'alumnat. Es fa una pre-avaluació al mes de novembre i tres avaluacions més, una al final 
   de cada trimestre. En cada ocasió es comunica per escrit a les famílies el resultat de 
   l'avaluació dels i les alumnes.

   Els crèdits variables
   De crèdits variables n'hi ha de tres tipus: d'iniciació, d'ampliació i de reforç. El nombre 
   d'alumnes que cursen aquests crèdits és menor que els dels crèdits comuns, de manera que
   cada alumne/a pot cursar un crèdit en funció de les seves necessitats.
   L'equip docent de cicle orienta l’alumnat per tal que la seva elecció s'ajusti al màxim als 
   seus interessos i capacitats.



            Índex    - El nom del centre    -    El nostre Institut    -    Batxillerat
                   Activitats  extraordinàries    -    Convivència   -   AMPA   -  Actualitat