El plantejament del treball per racons respon a la necessitat d'establir estratègies organitzatives per tal de donar resposta a les diferències, interessos i ritmes d'aprenentatge de cada nen i nena.  
També afavoreix l'autonomia de l'infant, l'ajuda a ser responsable amb el material i en el treball i a aprendre a organitzar-se. 
Cada dia, després del pati, dediquem un sessió de 30 minuts als racons d'aula, i pels altres racons una sessió de 30 minuts a la setmana.   

A l'educació infantil duem a terme els següents racons:

   
Per a l'avaluació, utilitzem unes graelles de doble entrada on els infants pinten amb els diferents colors identificatius, el pas pel racó i serà la mestra qui amb un puntet verd, groc o vermell valorarà les activitats realitzades per cada un dels nens i nenes.

Els materials dels diferents racons canvien de manera trimestral i , tot i que n'hi ha que conserven el mateix nom perquè els objectius són els mateixos, les eines de treball no són iguals els tres trimestres. Això permet garantir la motivació i interès en les activitats proposades.

A p3, el tractament dels racons es duu a terme d'una manera globalitzada mentre que a p4 i a p5, cada sessió es centra en un bloc concret, de manera que anem treballant tots els diferents racons durant la setmana. Els/les alumnes realitzen les activitats proposades als racons, ja sigui de manera individual o per parelles en funció del material i de l'objectiu proposat.