El plantejament
del
treball
per racons respon a la necessitat d'establir estratègies
organitzatives
per tal de donar resposta a les diferències, interessos i ritmes
d'aprenentatge de cada nen i nena.
També
afavoreix
l'autonomia de l'infant, l'ajuda a ser responsable amb el material i en
el treball i a aprendre a organitzar-se.
Cada dia,
després
del pati, dediquem un sessió de 30 minuts als racons d'aula, i
pels
altres racons una sessió de 30 minuts a la setmana.
A l'educació infantil duem a terme els següents racons:
Per a l'avaluació,
utilitzem unes graelles de doble entrada on els infants pinten amb els
diferents colors identificatius, el pas pel racó i serà
la
mestra qui amb un puntet verd, groc o vermell valorarà les
activitats
realitzades per cada un dels nens i nenes.
Els materials dels diferents racons canvien de manera trimestral i , tot i que n'hi ha que conserven el mateix nom perquè els objectius són els mateixos, les eines de treball no són iguals els tres trimestres. Això permet garantir la motivació i interès en les activitats proposades.
A p3, el
tractament
dels racons es duu a terme d'una manera globalitzada mentre que a p4 i
a p5, cada sessió es centra en un bloc concret, de manera que
anem
treballant tots els diferents racons durant la setmana. Els/les alumnes
realitzen les activitats proposades als racons, ja sigui de manera
individual
o per parelles en funció del material i de l'objectiu proposat.