Aula Oberta

Què és l’Aula Oberta?

L’organització del nostre centre preveu una sèrie de recursos amb la finalitat d’atendre la diversitat de l’alumnat, un dels quals són les aules amb adaptació curricular: Aules Obertes. El nostre centre disposa de 4 aules obertes, una per a cada curs de l’ESO.

Les aules obertes es mouen dins un marc teòric que pren com a referència el currículum de continguts de la ESO, amb les adaptacions curriculars pertinents. Tot basant-se en una metodologia participativa i manipulativa, en una pràctica global i interdisciplinari a partir del treball en projectes per tal de consolidar l’aprenentage de l’alumne.

Objectius d’Aula Oberta

Objectius generals:

• un itinerari curricular d’atenció a la diversitat de 1r a 4t d’ESO.
  • Integrar l’alumnat al sistema educatiu per tal d’evitar el fracàs escolar i l’abandonament.
  • Integrar l’alumnat de l’Aula Oberta en el seu context territorial i social.

Objectius específics:

• Objectius de l'Aula Oberta 1 i 2:

• Reforçar les capacitats cognitives (comprensió i expressió oral i escrita, representació de la realitat i resolució de problemes).
    • Potenciar les habilitats socials.
    • Treballar els hàbits d’estudi.
  • Objectius d'Aula Oberta 3 i 4:

• Desenvolupar les capacitats d’autonomia personal i social.
    • Reduir la taxa de fracàs escolar.
    • Orientar en el coneixement de l'entorn formatiu i laboral.

DEPARTAMENT DE PSICOPEDAGOGIA

Membres del departament

Professor Càrrec
Araceli Niubó Tutora Aula Oberta 1
Anna Ferrer Tutora Aula Oberta 2
Mercè Munné Tutora Aula Oberta 3
Jorge Quílez Tutor Aula Oberta 4
Victòria Marcos Coordinadora d’Activitats Extraescolars
Laura Carbonell Coordinadora Pedagògica i Psicopedagoga
Eduard Carbonell Cap d’Estudis

Objectius del Departament de Psicopedagogia:

• Oferir eines i recursos per tal que l’alumnat aconsegueixi millorar les seves possibilitats acadèmiques i professionals.
  • Assentar el treball per projectes en totes les Aules Obertes.
  • Ampliar la formació del professorat en activitats manipulatives.
  • Establir vincles amb les famílies de l’alumnat per tal de fer-ne un seguiment més acurat.
  • Difondre el treball de les Aules Obertes tant a la resta del centre, com al municipi i a les institucions.
  • Millorar la coordinació amb la resta d’Equips Docents pel que fa al protocol d’entrada i sortida de l’alumnat de l’Aula Oberta.