reporteducació Dossiers digitals Línies Mestres, parers entorn l'educacióEntrevistes curs 2001-2002

11/03/2002. PERE FONT I CABRÉ Psicòleg de l'Institut d'Estudis de la Sexualitat i la Parella.
Web de l'IESP

- A l'escola ens feien aprendre textos d'història sagrada de memòria. Per a nosaltres la gràcia estava en qui aconseguia recordar més text, ja que al final hi havia premi. Ho recordo com molt divertit, encara que crec que no era la intenció del mestre.

- Frederic Boix. Una persona que va dedicar molts anys a l'educació sexual, quan aquesta activitat tenia molt de contestatària i transgresora. Em va ensenyar el valor dels valors i a buscar en cada persona el millor de si mateixa.

Citi'ns ara, un personatge històric pel qual senti una especial predilecció.
- Leonardo da Vinci..

- Crec que en general, el mestre es preocupa molt per l'alumne com a persona i pel seu desenvolupament.

... I una mancança?
- Que l'encert esmentat abans, no s'hagi contagiat prou a secundària.

- Allò que fa que quedi ben clar que a l'escola hi conviuen persones, independentment de la seva edat.

Considera certa l'opinió que, en conjunt, moltes famílies han desertat de la responsabilitat en l'educació dels seus fills i filles?
- Absolutament certa, i contrastada, ja que per la meva activitat professionals com a psicòleg, faig orientació a pares i mares i també porto escoles de pares i mares, i aquest fet es constata constantment.

- Crec que un problema de l'educació actual és barrejar massa alumnat que té interessos molt diferents, i això els perjudica a tots. En ultima instància la finalitat de l'educació és que les persones puguin integrar-se amb dignitat i de manera productiva en una societat, per tant, crec que haurien de potenciar-se i revisar els medis pels que aquest procés es porta a terme.

- Molt bona, però crec que haurien de gaudir de més independència respecte el Departament d'Ensenyament. Crec que haurien de potenciar encara més el seu paper de dinamització, buscant alternatives i projectes -en alguns casos- menys rutinaris.

- Són un complement de primera, però no cal oblidar, això: complement. El protagonista de l'educació és l'educador o educadora i la relació personal que estableix amb l'alumne.

- Potenciant a l'escola una actitud molt activa envers l'adquisició de nous aprenentatges, més enllà de la seva utilitat immediata. I, potenciant la possibilitat de que les persones participin en diversos tipus de programes educatius, independentment de la seva edat, professió, etc.

Considera que els mitjans de comunicació, especialment la televisió, col·laboren en l'educació general de la població?
- Crec que són una mostra clara de com en una societat moderna hem d'aprendre a viure entre la informació i la desinformació. Entre la cultura i la teleescombraries, i això vol dir que hem de potenciar la capacitat de desenvolupar un criteri propi i la capacitat de debatre.

Què és més important preparar l'alumnat per al futur o preparar el futur per a l'alumnat?
- Crec que cal preparar als alumnes per un futur que encara no se sap com és, crec que cal preparar per a la incertesa, i amb la idea què, una mica, el futur se'l fa cadascú. El futur no ve, s'hi va. Si el futur ve i no estàs preparat, t'atropella.

- "Memòries d'Adrià", de Margueritte Yourcenar

- "Fly me to the moon", de Frank Sinatra

Una pel·lícula?
- Qualsevol de bon cinema que et faci pensar...

- Els llacs d'Andorra

- Que la deixin fer...i que reconeguin la feina feta. I el valor que té.

reporteducació Dossiers digitals Línies MestresEntrevistes curs 2001-2002 | Inici de pàgina |