| Un 
                        record dels seus temps d'escola? - A l'escola ens feien aprendre textos d'història 
                        sagrada de memòria. Per a nosaltres la gràcia 
                        estava en qui aconseguia recordar més text, ja 
                        que al final hi havia premi. Ho recordo com molt divertit, 
                        encara que crec que no era la intenció del mestre.
 Quin personatge del 
                          món de l'educació l'ha influït més?- Frederic Boix. Una persona que va dedicar molts anys 
                          a l'educació sexual, quan aquesta activitat tenia 
                          molt de contestatària i transgresora. Em va ensenyar 
                          el valor dels valors i a buscar en cada persona el millor 
                          de si mateixa.
 Citi'ns ara, un personatge 
                          històric pel qual senti una especial predilecció.- Leonardo da Vinci..
 Un encert de l'educació 
                          actual?- Crec que en general, el mestre es preocupa molt per 
                          l'alumne com a persona i pel seu desenvolupament.
 ... I una mancança?- Que l'encert esmentat abans, no s'hagi contagiat prou 
                          a secundària.
 Quin ha de ser l'element 
                          més irrenunciable a qualsevol escola?- Allò que fa que quedi ben clar que a l'escola 
                          hi conviuen persones, independentment de la seva edat.
 Considera certa l'opinió 
                          que, en conjunt, moltes famílies han desertat 
                          de la responsabilitat en l'educació dels seus 
                          fills i filles?- Absolutament certa, i contrastada, ja que per la meva 
                          activitat professionals com a psicòleg, faig 
                          orientació a pares i mares i també porto 
                          escoles de pares i mares, i aquest fet es constata constantment.
 Què es pot fer 
                          amb aquell alumnat que no supera l'escolarització 
                          obligatòria amb èxit?- Crec que un problema de l'educació actual és 
                          barrejar massa alumnat que té interessos molt 
                          diferents, i això els perjudica a tots. En ultima 
                          instància la finalitat de l'educació és 
                          que les persones puguin integrar-se amb dignitat i de 
                          manera productiva en una societat, per tant, crec que 
                          haurien de potenciar-se i revisar els medis pels que 
                          aquest procés es porta a terme.
 Quina opinió 
                          li mereix la tasca dels centres de recursos pedagògics?- Molt bona, però crec que haurien de gaudir 
                          de més independència respecte el Departament 
                          d'Ensenyament. Crec que haurien de potenciar encara 
                          més el seu paper de dinamització, buscant 
                          alternatives i projectes -en alguns casos- menys rutinaris.
 Quin paper han de jugar 
                          les tecnologies de la informació a l'escola?- Són un complement de primera, però no 
                          cal oblidar, això: complement. El protagonista 
                          de l'educació és l'educador o educadora 
                          i la relació personal que estableix amb l'alumne.
 Com es pot fer possible 
                          el concepte "L'educació al llarg de la vida"?- Potenciant a l'escola una actitud molt activa envers 
                          l'adquisició de nous aprenentatges, més 
                          enllà de la seva utilitat immediata. I, potenciant 
                          la possibilitat de que les persones participin en diversos 
                          tipus de programes educatius, independentment de la 
                          seva edat, professió, etc.
 Considera que els mitjans 
                          de comunicació, especialment la televisió, 
                          col·laboren en l'educació general de la 
                          població?- Crec que són una mostra clara de com en una 
                          societat moderna hem d'aprendre a viure entre la informació 
                          i la desinformació. Entre la cultura i la teleescombraries, 
                          i això vol dir que hem de potenciar la capacitat 
                          de desenvolupar un criteri propi i la capacitat de debatre.
 Què és 
                          més important preparar l'alumnat per al futur 
                          o preparar el futur per a l'alumnat?- Crec que cal preparar als alumnes per un futur que 
                          encara no se sap com és, crec que cal preparar 
                          per a la incertesa, i amb la idea què, una mica, 
                          el futur se'l fa cadascú. El futur no ve, s'hi 
                          va. Si el futur ve i no estàs preparat, t'atropella.
 Un llibre?- "Memòries d'Adrià", de Margueritte 
                          Yourcenar
 Una cançó?- "Fly me to the moon", de Frank Sinatra
 Una pel·lícula? 
                          - Qualsevol de bon cinema que et faci pensar...
 Un paisatge? 
                          - Els llacs d'Andorra
 Un desig per a l'escola 
                          del futur?- Que la deixin fer...i que reconeguin la feina feta. 
                          I el valor que té.
 
 |