Accés al web del Departament d'Ensenyament

reporteducació Dossiers digitals Línies Mestres, parers entorn l'educacióEntrevistes curs 2000-2001

03/04/2001. CARME ARNAU
Delegada Territorial al Baix Llobregat-Anoia del Departament d'Ensenyament.

"Billy Elliot" l'hauríem d'utilitzar amb els pares quan parlem de l'orientació dels seus fills

17/04/2001. JAUME RIOS CALVET . Mestre i geògraf. Professor-Consultor de la UOC. Dissenyador i editor de materials didàctics i curriculars.

Cal que les escoles tinguin una identitat, que els que hi treballin se la facin seva, se sentin part del projecte

Carles Monereo

30/04/2001.CARLES MONEREO.

Professor titular al Departament de Psicologia de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Accés a l'entrevista a Carles Monereo

En un moment com l'actual en què moltes veus reaccionàries, contràries a l'escola inclusiva, comencen a sentir-se amb virulència i quan estan apareixent les primeres mesures regressives i contrareformistes, cal no oblidar que la nostra és una escola comprensiva

Francesc Xavier Hernàndez i Cardona 14/05/2001 FRANCESC XAVIER HERNÀNDEZ CARDONA. Historiador i didacte. President de la Divisió de Ciències de l'Educació de la Universitat de Barcelona.   La monarquia no dóna més de sí. Per avançar faria falta la ruptura democràtica, la república i la màxima sobirania per Catalunya. El nostre ensenyament no millorarà en el marc de la constitució monàrquica i de l'Estatut de fireta que tenim.

Salvador Cardús

28/05/2001 SALVADOR CARDÚS I ROS. Sociòleg. Professor de Sociologia de la Universitat Autònoma de Barcelona.

... els pares solen fracassar en la gestió de la complexitat educativa. Hi ha desconcert i calen algunes orientacions clares. I, d'altra banda, no s'ha recordat prou que l'educació, més que una qüestió de preocupació - que n'hi ha molta - és un afer d'ocupació, de dedicació de temps.

Daniel Cassany 11/06/2001 DANIEL CASSANY. Professor de Traducció i Filologia de la Universitat Pompeu Fabra.

Al segle XXI, crec que som corresponsables de no haver aconseguir educar amb els mínims una persona sana. No crec que la nostra comunitat envellida i sofisticada pugui permetre’s el luxe de prescindir de cap jove. Alguna cosa falla i caldria dedicar esforços tant a reeducar aquesta persona, a inserir-la en la nostra comunitat, com a descobrir què ha passat, perquè no es torni a repetir.

Marian Baqués 25/06/2001. MARIAN BAQUÉS. Professor de Psicopedagogia de la Universitat Ramon Llull. Autor dels projectes d'activació de la intel·ligència i per aprendre millor.   L’escola –potser– assimila massa lentament els grans avenços de la pedagogia del segle XX. Hi ha qui encara no ha arribat a l’escola activa, altres no han fet el pas vers l’escola constructivista.

reporteducació Dossiers digitals Línies Mestres  | Inici de pàgina |

© 1996 - 2003 - reporteducació és una producció del Centre de Recursos Pedagògics Baix Llobregat-6