|  | 03/04/2001. CARME 
                          ARNAUDelegada Territorial al Baix Llobregat-Anoia del Departament 
                          d'Ensenyament.
 
 |  |  "Billy 
                        Elliot" l'hauríem d'utilitzar amb els pares 
                        quan parlem de l'orientació dels seus fills  | 
                     
                      |  |  |  |  | 
                     
                      |  | 17/04/2001. JAUME 
                        RIOS CALVET . Mestre i geògraf. Professor-Consultor 
                        de la UOC. Dissenyador i editor de materials didàctics 
                        i curriculars. |  |  Cal 
                          que les escoles tinguin una identitat, que els que hi 
                          treballin se la facin seva, se sentin part del projecte 
 | 
                     
                      |  |  |  |  | 
                     
                      |  | 30/04/2001.CARLES 
                          MONEREO. Professor 
                          titular al Departament de Psicologia de l'Educació de 
                          la Universitat Autònoma de Barcelona. 
  |  |  En 
                        un moment com l'actual en què moltes veus reaccionàries, 
                        contràries a l'escola inclusiva, comencen a sentir-se 
                        amb virulència i quan estan apareixent les primeres 
                        mesures regressives i contrareformistes, cal no oblidar 
                        que la nostra és una escola comprensiva  | 
                     
                      |  |  |  |  | 
                     
                      |  | 14/05/2001 
                        FRANCESC XAVIER HERNÀNDEZ CARDONA. Historiador 
                        i didacte. President de la Divisió de Ciències de l'Educació 
                        de la Universitat de Barcelona. |  |  La 
                        monarquia no dóna més de sí. Per 
                        avançar faria falta la ruptura democràtica, 
                        la república i la màxima sobirania per Catalunya. 
                        El nostre ensenyament no millorarà en el marc de 
                        la constitució monàrquica i de l'Estatut 
                        de fireta que tenim.  | 
                     
                      |  |  |  |  | 
                     
                      |  | 28/05/2001 
                          SALVADOR 
                          CARDÚS I ROS. Sociòleg. Professor 
                          de Sociologia de la Universitat Autònoma de Barcelona.  
 |  |  ... 
                        els pares solen fracassar en la gestió de la complexitat 
                        educativa. Hi ha desconcert i calen algunes orientacions 
                        clares. I, d'altra banda, no s'ha recordat prou que l'educació, 
                        més que una qüestió de preocupació 
                        - que n'hi ha molta - és un afer d'ocupació, 
                        de dedicació de temps.  | 
                     
                      |  |  |  |  | 
                     
                      |  | 11/06/2001 
                        DANIEL 
                        CASSANY. Professor de Traducció i Filologia 
                        de la Universitat Pompeu Fabra. 
  
 |  |  Al 
                        segle XXI, crec que som corresponsables de no haver aconseguir 
                        educar amb els mínims una persona sana. No crec 
                        que la nostra comunitat envellida i sofisticada pugui 
                        permetres el luxe de prescindir de cap jove. Alguna 
                        cosa falla i caldria dedicar esforços tant a reeducar 
                        aquesta persona, a inserir-la en la nostra comunitat, 
                        com a descobrir què ha passat, perquè no 
                        es torni a repetir.  
 | 
                     
                      |  |  |  |  | 
                     
                      |  | 25/06/2001. MARIAN 
                        BAQUÉS. Professor de Psicopedagogia 
                        de la Universitat Ramon Llull. Autor dels projectes d'activació 
                        de la intel·ligència i per aprendre millor. |  |  Lescola 
                        potser assimila massa lentament els grans 
                        avenços de la pedagogia del segle XX. Hi ha qui 
                        encara no ha arribat a lescola activa, altres no 
                        han fet el pas vers lescola constructivista.  | 
                     
                      |  |  |  |  | 
                     
                      |  |