|  | 03/09/2001 VICENT 
                          PARTAL. Periodista. Director de Vilaweb. 
                          Professor a la Universitat Pompeu Fabra.Vicepresident 
                          de l'European Journalist Centre 
  
 
 |  |  L'escola 
                        franquista no era precisament grata en records. Però, 
                        com qualsevol xiquet, hi ha memòries que no se 
                        t'esborren. La llet en pols dels americans... un dia que 
                        tots vàrem eixir al patí a saludar un avió... 
                        aquell any que Don José es va posar malalt i ens 
                        varen aprovar a tots... la llum dels dies de pluja, quan 
                        baixava el barranc i no podíem arribar a l'escola 
                        i la mare ens deixava al llit amb la finestra mig oberta...  | 
                     
                      |  |  |  |  | 
                     
                      |  | 17/09/2001 TERESA 
                        LOSADA. Arabista. Presidenta de l'Associació 
                        Espanyola d'Amistat amb els Pobles Àrabs 
  |  |  La 
                        paradoja, no se si consciente o coyuntural, de una escuela 
                        abierta e intercultural, aunque sigue siendo marcadamente 
                        etnocéntrica y monocultural.  | 
                     
                      |  |  |  |  | 
                     
                      |  | 01/10/2001 
                          JOAN 
                          FERRÉS. Comunicòleg. Professor de Comunicació 
                          Audiovisual de la Universitat Pompeu Fabra
 
 |  |  El 
                        que els alumnes fan amb els mitjans de masses és 
                        tan important o més que el que els mitjans fan 
                        amb els alumnes. I el que fan els alumnes amb els mitjans 
                        depèn en bona mesura de la formació que 
                        tenen en aquest camp.  
 | 
                     
                      |  |  |  |  | 
                     
                      |  | 15/10/2001 IGNASI 
                        VILA. Psicòleg. Professor de la Universitat de Girona |  |  Les 
                        famílies estan molt interessades en l'educació 
                        de les seves criatures. Una cosa diferent és que 
                        probablement estan molt desconcertades.  
 | 
                     
                      |  |  |  |  | 
                     
                      |  | 06/11/2001 
                          ENRIC 
                          RAMIRO. Professor de Valencià a l'IES Guadassuar 
                          i professor de Didàctica de les Ciències Socials a la 
                          Universitat Jaume I de Castelló 
 |  |  També 
                        Franco va impulsar leducació en valors durant 
                        el seu règim, però clar amb els seus valors.  
 | 
                     
                      |  |  |  |  | 
                     
                      |  | 19/11/2001 
                        JAUME 
                        CELA. Mestre i escriptor. Director del CEIP Bellaterra. 
 |  |  Tinc 
                        un amor especial a l'emperadriu Elisabet de Baviera, potser 
                        perquè continuo enamorat de l'actriu Romy Schneider 
                        que va interpretar aquest personatge en diverses ocasions. 
                        I mai he acabat d'entendre els motius, però sempre 
                        m'ha interessat la figura de Pons Pilat.  
 | 
                     
                      |  |  |  |  | 
                     
                      |  | 10/12/2001 MARIA 
                        ROSA BUXARRAIS. Psicòloga i Doctora en Pedagogia. 
                        Professora titular de la Facultat de Pedagogia de la UB. 
                        Consultora de la UOC.Responsable del Programa d'Educació 
                        en Valors de l'ICE-UB. |  |  Vaig 
                        tenir una professora que ens carregava d'estrelles daurades 
                        o platejades quan feiem les coses ben fetes. Tenia nou 
                        anys i per a mi era una gran motivació.  | 
                     
                      |  |  |  |  | 
                    
                      |  | 14/01/2002 ALBERT 
                        ARBÓS BELTRAN. Mestre i Doctor en Ciències 
                        de l'Educació. Vicedegà de Magisteri de 
                        la Universitat Internacional de Catalunya. 
 |  |  Un 
                        autor americà deia: La resposta és tecnologia, 
                        però quina és la pregunta?. Massa sovint, 
                        a l'escola, per qüestions de marquèting fem 
                        el mateix: cal emprar les TIC, però no ens preguntem 
                        per a què.  | 
                    
                      |  |  |  |  | 
                    
                      |  | 28/01/2002 
                        ROSA M. 
                        SECURUN. Presidenta de l'Associació de Mestres 
                        Rosa Sensat. 
  
 |  |  La 
                        primera qüestió a plantejar-se és definir 
                        bé què entenem per "èxit". 
                        Massa sovint assimilem èxit a la bona qualificació 
                        acadèmica. Tot alumne ha d'acabar l'escolarització 
                        obligatòria havent desenvolupat al màxim 
                        les seves capacitats i té dret a disposar d'una 
                        bona orientació personal, acadèmica i professional.  
 | 
                    
                      |  |  |  |  | 
                    
                      |  | 11/02/2002. 
                        CRISTÒFOL-A. 
                        TREPAT. Professor de Didàctica de les 
                        Ciències Socials de la Universitat de Barcelona |  |  A 
                        la meva manera de veure les institucions educatives haurien 
                        d'invertir de manera assimètrica -com ara està 
                        de moda dir-- en funció de les oportunitats socials 
                        dels escolars. És indiscutible que a la Mina, per exemple, cal invertir molt més: més 
                        professors/es per alumnes,
 més biblioteques, més atenció personalitzada, 
                        més ocupació extraescolar....
  | 
                    
                      |  |  |  |  | 
                    
                      |  | 25/02/2002. 
                        MARGARIDA 
                        ÀLVAREZ. Presidenta de l'Institut Català 
                        de la Dona 
   |  |  ... 
                        s'han de canviar moltes més coses que el simple 
                        fet que nens i nenes o nois i noies deixin d'anar a classes 
                        diferents. Cal una coeducació que superi estereotips.  
 | 
                    
                      |  |  |  |  | 
                    
                      |  | 11/03/2002 .PERE 
                        FONT I CABRÉ Psicòleg de l'Institut 
                        d'Estudis de la Sexualitat i la Parella. 
   |  |  Crec 
                        que un problema de l'educació actual és 
                        barrejar massa alumnat que té interessos molt diferents, 
                        i això els perjudica a tots. En ultima instància 
                        la finalitat de l'educació és que les persones 
                        puguin integrar-se amb dignitat i de manera productiva 
                        en una societat, per tant, crec que haurien de potenciar-se 
                        i revisar els medis pels que aquest procés es porta 
                        a terme.  | 
                    
                      |  |  |  |  | 
                    
                      |  | 8/04/2002. FRANCESC 
                        IMBERNÓN. Pedagog. Director del la revista "Guix".
 
   |  |  Si 
                        els alumnes surten de l'escola sense conèixer i 
                        fent un ús racional i reflexiu de les tecnologies 
                        de la informació i la comunicació els hi 
                        estem condemnant a l'exclusió social o a un nou 
                        analfabetisme.  
 | 
                    
                      |  |  |  |  | 
                    
                      |  | 22/04/2002. JOAN 
                        SUBIRATS HUMET. Catedràtic de Ciència 
                        Política de la Universitat Autònoma de Barcelona |  |  Caldria 
                        començar per conèixer i connectar millor 
                        el conjunt de recursos i iniciatives pedagògiques 
                        i formatives que a hores d'ara ja existeixen a qualsevol 
                        ciutat o territori, i generar ponts i obrir oportunitats. 
                        Cal també aprofitar millor els recursos dels que 
                        ja disposem per obrir-los a altres col·lectius 
                        i edats.  | 
                    
                      |  |  |  |  | 
                    
                      |  | 13/05/2002. 
                        ANTONI ZABALA. Director de "Aula de Innovación 
                        Educativa"; codirector del Campus Virtual de la Universitat 
                        de Barcelona .
  |  |  Són 
                        molts els educadors que han marcat el meu pensament, però 
                        ara que m'hi feu pensar, crec que aquell que ha estat 
                        el pal de paller sobre el qual he anat construint la meva 
                        manera d'entendre l'educació ha estat en Célestin 
                        Freinet.  | 
                    
                      |  |  |  |  | 
                    
                      |  | 3/06/2002. CARME 
                        ALCOVERRO. Professora d'Institut. Directora de la 
                        revista "Escola Catalana" 
  |  |  A 
                        l'escola pública cada cop es reben les classes 
                        més desprotegides i, per tant, les situacions més 
                        difícils. En bona part a conseqüència 
                        d'una política de concerts que atempta contra la 
                        cohesió social. Allò que és desitjable, 
                        la barreja, o sigui, l'escola de tots, cada cop s'està 
                        perdent més. D'altra banda, el mestre ha perdut 
                        prestigi dins de la nostra societat, però, paradoxalment, 
                        cada cop més se li exigeix més responsabilitats. 
                        Algunes responsabilitats que pertoquen clarament a les 
                        famílies i a la societat  
 | 
                     
                      |  |