Accés al web del Departament d'Ensenyament
 

reporteducació Dossiers digitals Línies Mestres, parers entorn l'educacióEntrevistes curs 2001-2002

 
Vicent Partal

03/09/2001 VICENT PARTAL. Periodista. Director de Vilaweb. Professor a la Universitat Pompeu Fabra.Vicepresident de l'European Journalist Centre


  L'escola franquista no era precisament grata en records. Però, com qualsevol xiquet, hi ha memòries que no se t'esborren. La llet en pols dels americans... un dia que tots vàrem eixir al patí a saludar un avió... aquell any que Don José es va posar malalt i ens varen aprovar a tots... la llum dels dies de pluja, quan baixava el barranc i no podíem arribar a l'escola i la mare ens deixava al llit amb la finestra mig oberta...
       
Teresa Losada 17/09/2001 TERESA LOSADA. Arabista. Presidenta de l'Associació Espanyola d'Amistat amb els Pobles Àrabs
Web de l'ONG
  La paradoja, no se si consciente o coyuntural, de una escuela abierta e intercultural, aunque sigue siendo marcadamente etnocéntrica y monocultural.
       

01/10/2001 JOAN FERRÉS. Comunicòleg. Professor de Comunicació Audiovisual de la Universitat Pompeu Fabra

  El que els alumnes fan amb els mitjans de masses és tan important o més que el que els mitjans fan amb els alumnes. I el que fan els alumnes amb els mitjans depèn en bona mesura de la formació que tenen en aquest camp.
       
Ignasi Vila 15/10/2001 IGNASI VILA. Psicòleg. Professor de la Universitat de Girona   Les famílies estan molt interessades en l'educació de les seves criatures. Una cosa diferent és que probablement estan molt desconcertades.
       
Enric Ramiro

06/11/2001 ENRIC RAMIRO. Professor de Valencià a l'IES Guadassuar i professor de Didàctica de les Ciències Socials a la Universitat Jaume I de Castelló

  També Franco va impulsar l’educació en valors durant el seu règim, però clar amb els seus valors.
       
Jaume Cela 19/11/2001 JAUME CELA. Mestre i escriptor. Director del CEIP Bellaterra.
  Tinc un amor especial a l'emperadriu Elisabet de Baviera, potser perquè continuo enamorat de l'actriu Romy Schneider que va interpretar aquest personatge en diverses ocasions. I mai he acabat d'entendre els motius, però sempre m'ha interessat la figura de Pons Pilat.
       
Maria Rosa Buixarrais 10/12/2001 MARIA ROSA BUXARRAIS. Psicòloga i Doctora en Pedagogia. Professora titular de la Facultat de Pedagogia de la UB. Consultora de la UOC.Responsable del Programa d'Educació en Valors de l'ICE-UB.   Vaig tenir una professora que ens carregava d'estrelles daurades o platejades quan feiem les coses ben fetes. Tenia nou anys i per a mi era una gran motivació.
       
Albert Arbós 14/01/2002 ALBERT ARBÓS BELTRAN. Mestre i Doctor en Ciències de l'Educació. Vicedegà de Magisteri de la Universitat Internacional de Catalunya.
  Un autor americà deia: La resposta és tecnologia, però quina és la pregunta?. Massa sovint, a l'escola, per qüestions de marquèting fem el mateix: cal emprar les TIC, però no ens preguntem per a què.
       
Rosa Securun 28/01/2002 ROSA M. SECURUN. Presidenta de l'Associació de Mestres Rosa Sensat.

  La primera qüestió a plantejar-se és definir bé què entenem per "èxit". Massa sovint assimilem èxit a la bona qualificació acadèmica. Tot alumne ha d'acabar l'escolarització obligatòria havent desenvolupat al màxim les seves capacitats i té dret a disposar d'una bona orientació personal, acadèmica i professional.
       
Cristòfol-A. Trepat 11/02/2002. CRISTÒFOL-A. TREPAT. Professor de Didàctica de les Ciències Socials de la Universitat de Barcelona   A la meva manera de veure les institucions educatives haurien d'invertir de manera assimètrica -com ara està de moda dir-- en funció de les oportunitats socials dels escolars. És indiscutible que a la Mina,
per exemple, cal invertir molt més: més professors/es per alumnes,
més biblioteques, més atenció personalitzada, més ocupació extraescolar....
       
25/02/2002. MARGARIDA ÀLVAREZ. Presidenta de l'Institut Català de la Dona
  ... s'han de canviar moltes més coses que el simple fet que nens i nenes o nois i noies deixin d'anar a classes diferents. Cal una coeducació que superi estereotips.
       
11/03/2002 .PERE FONT I CABRÉ Psicòleg de l'Institut d'Estudis de la Sexualitat i la Parella.
Web de l'IESP
  Crec que un problema de l'educació actual és barrejar massa alumnat que té interessos molt diferents, i això els perjudica a tots. En ultima instància la finalitat de l'educació és que les persones puguin integrar-se amb dignitat i de manera productiva en una societat, per tant, crec que haurien de potenciar-se i revisar els medis pels que aquest procés es porta a terme.
       
Francesc Imbernon 8/04/2002. FRANCESC IMBERNÓN.
Pedagog. Director del la revista "Guix".
  Si els alumnes surten de l'escola sense conèixer i fent un ús racional i reflexiu de les tecnologies de la informació i la comunicació els hi estem condemnant a l'exclusió social o a un nou analfabetisme.
       
Joan Subirats 22/04/2002. JOAN SUBIRATS HUMET. Catedràtic de Ciència Política de la Universitat Autònoma de Barcelona   Caldria començar per conèixer i connectar millor el conjunt de recursos i iniciatives pedagògiques i formatives que a hores d'ara ja existeixen a qualsevol ciutat o territori, i generar ponts i obrir oportunitats. Cal també aprofitar millor els recursos dels que ja disposem per obrir-los a altres col·lectius i edats.
       
Antoni Zabala 13/05/2002. ANTONI ZABALA. Director de "Aula de Innovación Educativa"; codirector del Campus Virtual de la Universitat de Barcelona
.
  Són molts els educadors que han marcat el meu pensament, però ara que m'hi feu pensar, crec que aquell que ha estat el pal de paller sobre el qual he anat construint la meva manera d'entendre l'educació ha estat en Célestin Freinet.
       
Carme Alcoverro 3/06/2002. CARME ALCOVERRO. Professora d'Institut. Directora de la revista "Escola Catalana"
  A l'escola pública cada cop es reben les classes més desprotegides i, per tant, les situacions més difícils. En bona part a conseqüència d'una política de concerts que atempta contra la cohesió social. Allò que és desitjable, la barreja, o sigui, l'escola de tots, cada cop s'està perdent més. D'altra banda, el mestre ha perdut prestigi dins de la nostra societat, però, paradoxalment, cada cop més se li exigeix més responsabilitats. Algunes responsabilitats que pertoquen clarament a les famílies i a la societat
 
 
reporteducació Dossiers digitals Línies Mestres  | Inici de pàgina |


© 1996 - 2003 - reporteducació és una producció del Centre de Recursos Pedagògics Baix Llobregat-6
Carrer de Ramon Camps, 17 08620 - Sant Vicenç dels Horts (Barcelona) - CATALUNYA
Tel. +34 936 76 93 86. Fax. +34 936 56 61 04
AVÍS LEGAL - FAQ