reporteducació Dossiers digitals Línies Mestres, parers entorn l'educacióEntrevistes curs 2001-2002

Ignasi Vila 15/10/2001 IGNASI VILA. Psicòleg. Professor de la Universitat de Girona   Les famílies estan molt interessades en l'educació de les seves criatures. Una cosa diferent és que probablement estan molt desconcertades

- Les sortides. M'avorrien les aules.

- Sense cap mena de dubte, Lev S. Vigotski.

Citi'ns ara un personatge històric pel que senti una especial predilecció.
- Iñigo de Loiola.

- La Llei orgànica d'ordenació del sistema educatiu (LOGSE).

... I, una mancança?
- Una part de la seva aplicació.

- L'autonomia.

Considera certa, l'opinió que, en conjunt, moltes famílies han desertat de la responsabilitat en l'educació dels seus fills?
- No, en absolut. Les famílies estan molt interessades en l'educació de les seves criatures. Una cosa diferent és que probablement estan molt desconcertades.

- El problema està en la paraula "èxit". Probablement, amb un sentit d'aquesta paraula diferent de l'habitual i amb mesures que permetessin un estret lligam entre l'escola i el territori, aquesta pregunta es faria molt menys.

- Molt positiva. Els que conec treballen molt bé i es preocupen per millorar permanentment el servei als professionals de l'educació.

- Fonamental, És l'instrument en el què està la base de la societat del coneixement.

- De moltes maneres. En relació amb el que em toca a mi, canviant la Universitat en un centre d'ensenyament superior.

Considera que els mitjans de comunicació, especialment la televisió, col·laboren en l'educació general de la població?
- A vegades sí i a vegades no. Hi ha programes excel·lents i altres repugnants.

Què és més important preparar els alumnes pel futur o preparar el futur per als alumnes?
- Ambdues són importants i, a més, no s'exclouen.

- "La conxorxa d'enzes" de John Kennedy Toole.

- "Lady Jane" de The Rolling Stones.

Una pel·lícula?
- No m'agrada el cinema.

- La costa de Bizkaia des de Plentzia fins a Motriko.

- Que sigui universal, és a dir, per a tothom i democràtica.

reporteducació Dossiers digitals Línies MestresEntrevistes curs 2001-2002 | Inici de pàgina |