|  | 01/09/2003. PERE 
                          MARQUÉSProfessor de Tecnologia Educativa. Expert en l'aplicació 
                          de les Tic a l'Educació.
 
   
 |  |  Una 
                        part de l'educació continuada que necessitem gairebé 
                        tots quan som pares és precisament l'actualització 
                        de la formació que tenim per a desenvolupar aquest 
                        rol, ja que molts dels models adquirits dels nostres pares 
                        ja no serveixen en el món actual...  
 | 
                     
                      |  |  |  |  | 
                     
                      |  | 15/09/2003. JOAQUIM 
                        PRATS. Catedràtic de la Universitat de Barcelona. 
                        Expert en Didàctica de la Història i Formació 
                        del Professorat. Director del portal Universitat de Barcelona-Virtual. 
  |  |  ... 
                        l'escola ha de ser un laboratori privilegiat per practicar 
                        la democràcia, la qual cosa implica llibertat de 
                        criteri, tolerància, respecte per les idees diferents 
                        i participació en els afers col·lectius  | 
                     
                      |  |  |  |  | 
                     
                      |  | 29/09/2003. 
                          JOAN 
                          MALLART. Docent i investigador de la Universitat 
                          de Barcelona. Membre de la Societat Catalana de Pedagogia 
                          (Filial de l'Institut d'Estudis Catalans).
  
 |  |  Ens 
                        queixem que les famílies no col·laboren 
                        prou, però el que passa és que hi ha equivocacions 
                        i sobretot molt desconeixement de quina hauria de ser 
                        la conducta educativa més encertada en cada moment 
                        per part dels pares i mares. Necessiten formació 
                        i orientació. Però les famílies saben 
                        que l'educació dels seus fills és molt important 
                        per al seu futur.   | 
                     
                      |  |  |  |  | 
                     
                      |  | 13/10/2003. PACO 
                        RAMON MARÍ. 
                        Mestre i Psicopedagog. Director del Centre de Recursos 
                        Pedagògics de l'Anoia. Premi Catalunya d'Educació 
                        2003. .
  |  |  La 
                        societat canvia a una velocitat exponencial. L'escola 
                        té un ritme més lent, encara que més 
                        natural. El centre de recursos hauria d'intermediar per 
                        tal d'atenuar desfasaments massa pronunciats.  | 
                     
                      |  |  |  |  | 
                     
                      |  | 29/10/2003. ENRIC 
                        LARREULA. Escriptor. Professor de Llengua i Literatura 
                        a la Universitat Autònoma de Barcelona |  |  Molts 
                        assassins compulsius en sèrie són contemplats 
                        encara com a herois en els llibres escolars.  | 
                     
                      |  |  |  |  | 
                     
                      |  | 12/11/2003. JOSEP 
                        M. TERRICABRAS. Filòsof. Professor de 
                        la Universitat de Girona. Càtedra Ferrater i Mora.
 
   |  |  ... 
                        l'escolarització obligatòria no té 
                        sentit per si mateixa, sinó perquè prepara 
                        per a la vida: si no pot preparar per a una vida de cert 
                        nivell acadèmic o intel·lectual, almenys 
                        és irrenunciable que prepari per a la vida ciutadana.  | 
                     
                      |  |  |  |  | 
                     
                      |  | 24/11/2003. 
                        JAUME 
                        FUNES Psicòleg. Especialista en adolescents i joves.
 |  |  S'està 
                        renunciant a complir el dret d'accés a l'educació 
                        per a tothom en condicions d'igualtat, mentre que tant 
                        sols es parla del dret minoritari a escollir escola. No 
                        hi ha educació sense ètica, sense rebotar-se 
                        contra les desigualtats educatives.  | 
                     
                      |  |  |  |  | 
                     
                      |  | 09/12/2003. PILAR 
                        BENEJAM Catedràtica de Didàctica de Ciències 
                        Socials a la Universitat Autònoma de Barcelona.
 
 |  |  La 
                        formació al llarg de la vida és un concepte 
                        molt potent perquè fa replantejar el què 
                        cal fer a la formació inicial, quines són 
                        les capacitats bàsiques. Fa repensar també 
                        les formacions professionals i les carreres per tal que 
                        siguin més flexibles i els itineraris més 
                        oberts, de manera que les especialitzacions siguin finals, 
                        flexibles i reversibles.  | 
                     
                      |  |  |  |  | 
                     
                      |  | 08/01/2004.JOSEFINA 
                        CAMBRA Degana del Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats 
                        en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya.
 
  |  |  és 
                        responsabilitat de la família i els educadors canalitzar 
                        la capacitat d'influir que tenen els mitjans de comunicació.  | 
                     
                      |  |  |  |  | 
                     
                      |  | 19/01/2004.JAUME 
                        SERRAMONA Catedràtic de Pedagogia de la Universitat Autònoma 
                        de Barcelona
 |  |  Que 
                        l'escola, en el cas de Catalunya, s'arreli profundament 
                        al país i treballi perquè les futures generacions 
                        l'estimin, sense nostàlgies del passat, però 
                        amb la força de convicció que dóna 
                        l'estimació a la pròpia pàtria.  | 
                     
                      |  |  |  |  | 
                     
                      |  | 02/02/2004.MATA 
                        MATA Pedagoga. Coordinadora del programa "L'Escola al 
                        Fòrum 2004" Doctora Honoris Causa per la Universitat 
                        Autònoma de Barcelona
 
   |  |  ... 
                        per a mi el millor llibre és el que els nens i 
                        les nenes escriuran en cada cas. Concretament ara, amb 
                        motiu del Fòrum Barcelona 2004, es publicaran els 
                        resultats del treball que els nens i les nenes hauran 
                        fet al voltant dels tres eixos del Fòrum -la Pau, 
                        el Diàleg Intercultural i el Desenvolupament Sostenible-. 
                        Serà un dels millors.  | 
                     
                      |  | 16/02/2004.JORDI 
                        PORTA President d'Òmnium Cultural
 
   |  |  Cal 
                        prendre consciència dels canvis accelerats de la 
                        vida moderna i aixó exigeix que es vagi adquirint 
                        l'hàbit de no aturar-se en la pròpia formació. 
                        Sempre hem sabut que l'educació culmina realment 
                        amb la consciència d'autoeducació permanent.  | 
                     
                      |  |  |  |  | 
                     
                      |  | 01/03/2004. 
                        IGNASI RIERA Escriptor
 
 |  |  Molts 
                        anys d'experiència en formació professional 
                        em demostren que molts alumnes, mediocres en estudis teòrics, 
                        es reanimen treballant  | 
                     
                      |  |  |  |  | 
                     
                      |  | 15/03/2004. ROSER 
                        ROS Doctora en Pedagogia
 Escriptora i narradora de contes
 |  |  l'escola 
                        no pot renunciar a formar nois i noies amb sensibilitat 
                        envers el món tangible i intangible que ens envolta. 
                        L'art, a més de la ciència, no es poden 
                        deixar de banda  | 
                     
                      |  |  |  |  | 
                     
                      |  | 29//03/2004. 
                        JUAN 
                        MATEO Departament de Mètodes d'Investigació i 
                        Diagnòstic en Educació. Facultat de Pedagogia 
                        de la Universitat de Barcelona.
 |  |  Cal 
                        preparar els alumnes per viure i gaudir plenament el present. 
                        Per a mi és la millor formula per preparar el futur  | 
                     
                      |  |  |  |  | 
                     
                      |  | 13/04/2004. PERE 
                        DARDER Pedagog. Professor de la Universitat Autònoma de 
                        Barcelona.
 |  |  Voler 
                        fer una educació integral sense tenir en compte 
                        el paper de les emocions en tots els àmbits de 
                        la vida humana i la seva integració amb el pensament 
                        i l'acció és un frau  | 
                     
                      |  |  |  |  | 
                    
                      |  | 26/04/2004. JOAN 
                        COMA President de la Federació de Moviments de Renovació 
                        Pedagògica
 |  |  Que 
                          l'escola no s'aturi mai, en educació no avançar 
                          és anar enrera! 
 | 
                    
                      |  |  |  |  | 
                     
                      |  | 10/05/2004. 
                        MARCEL 
                        FITÉ Escriptor. Catedràtic de Llengua i Literatura a 
                        Secundària. Responsable de Normalització 
                        Lingüística de l'ICE de la Universitat de 
                        Barcelona.
 |  |  Suposo 
                        que mai no oblidaré una vegada que no em recordava 
                        com es deia "blat" en castellà, llengua 
                        que, com sabeu, era l'única que s'admetia en l'ensenyament. 
                        Era una pregunta oral de geografia i jo vaig gosar dir 
                        que en català sí que sabia la resposta, 
                        però que no em recordava de la paraula castellana... 
                        L'esbroncada del mestre encara em ressona a les orelles. 
                        I això que el mestre era català i del meu 
                        mateix poble!  | 
                     
                      |  |