Accés al web del Departament d'Ensenyament
 

reporteducació Dossiers digitals Línies Mestres, parers entorn l'educacióEntrevistes de l'actual curs 2003-2004

 
Pere Marqués

01/09/2003. PERE MARQUÉS
Professor de Tecnologia Educativa. Expert en l'aplicació de les Tic a l'Educació.

  Una part de l'educació continuada que necessitem gairebé tots quan som pares és precisament l'actualització de la formació que tenim per a desenvolupar aquest rol, ja que molts dels models adquirits dels nostres pares ja no serveixen en el món actual...
       
Joaquim Prats 15/09/2003. JOAQUIM PRATS. Catedràtic de la Universitat de Barcelona. Expert en Didàctica de la Història i Formació del Professorat. Director del portal Universitat de Barcelona-Virtual.
  ... l'escola ha de ser un laboratori privilegiat per practicar la democràcia, la qual cosa implica llibertat de criteri, tolerància, respecte per les idees diferents i participació en els afers col·lectius
       
Joan Mallart

29/09/2003. JOAN MALLART. Docent i investigador de la Universitat de Barcelona. Membre de la Societat Catalana de Pedagogia (Filial de l'Institut d'Estudis Catalans)
.

  Ens queixem que les famílies no col·laboren prou, però el que passa és que hi ha equivocacions i sobretot molt desconeixement de quina hauria de ser la conducta educativa més encertada en cada moment per part dels pares i mares. Necessiten formació i orientació. Però les famílies saben que l'educació dels seus fills és molt important per al seu futur.
       
Paco Ramon 13/10/2003. PACO RAMON MARÍ. Mestre i Psicopedagog. Director del Centre de Recursos Pedagògics de l'Anoia. Premi Catalunya d'Educació 2003.
.
  La societat canvia a una velocitat exponencial. L'escola té un ritme més lent, encara que més natural. El centre de recursos hauria d'intermediar per tal d'atenuar desfasaments massa pronunciats.
       
29/10/2003. ENRIC LARREULA. Escriptor. Professor de Llengua i Literatura a la Universitat Autònoma de Barcelona   Molts assassins compulsius en sèrie són contemplats encara com a herois en els llibres escolars.
       
Accés a l'entrevista a  Josep M. Terricabras 12/11/2003. JOSEP M. TERRICABRAS. Filòsof. Professor de la Universitat de Girona.
Càtedra Ferrater i Mora.
  ... l'escolarització obligatòria no té sentit per si mateixa, sinó perquè prepara per a la vida: si no pot preparar per a una vida de cert nivell acadèmic o intel·lectual, almenys és irrenunciable que prepari per a la vida ciutadana.
       
Accés a l'entrevista a Jaume Funes 24/11/2003. JAUME FUNES
Psicòleg. Especialista en adolescents i joves.
  S'està renunciant a complir el dret d'accés a l'educació per a tothom en condicions d'igualtat, mentre que tant sols es parla del dret minoritari a escollir escola. No hi ha educació sense ètica, sense rebotar-se contra les desigualtats educatives.
       
09/12/2003. PILAR BENEJAM
Catedràtica de Didàctica de Ciències Socials a la Universitat Autònoma de Barcelona.
  La formació al llarg de la vida és un concepte molt potent perquè fa replantejar el què cal fer a la formació inicial, quines són les capacitats bàsiques. Fa repensar també les formacions professionals i les carreres per tal que siguin més flexibles i els itineraris més oberts, de manera que les especialitzacions siguin finals, flexibles i reversibles.
       
Accés a l'entrevista a Josefina Cambra 08/01/2004.JOSEFINA CAMBRA
Degana del Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya.
  és responsabilitat de la família i els educadors canalitzar la capacitat d'influir que tenen els mitjans de comunicació.
       
Accés a l'entrevista a Jaume Serramona 19/01/2004.JAUME SERRAMONA
Catedràtic de Pedagogia de la Universitat Autònoma de Barcelona
  Que l'escola, en el cas de Catalunya, s'arreli profundament al país i treballi perquè les futures generacions l'estimin, sense nostàlgies del passat, però amb la força de convicció que dóna l'estimació a la pròpia pàtria.
       
02/02/2004.MATA MATA
Pedagoga. Coordinadora del programa "L'Escola al Fòrum 2004" Doctora Honoris Causa per la Universitat Autònoma de Barcelona
Fundació Àngels Garriga de Mata
  ... per a mi el millor llibre és el que els nens i les nenes escriuran en cada cas. Concretament ara, amb motiu del Fòrum Barcelona 2004, es publicaran els resultats del treball que els nens i les nenes hauran fet al voltant dels tres eixos del Fòrum -la Pau, el Diàleg Intercultural i el Desenvolupament Sostenible-. Serà un dels millors.
Accés a l'entrevista 16/02/2004.JORDI PORTA
President d'Òmnium Cultural
Web d'Òmnium Cultural
  Cal prendre consciència dels canvis accelerats de la vida moderna i aixó exigeix que es vagi adquirint l'hàbit de no aturar-se en la pròpia formació. Sempre hem sabut que l'educació culmina realment amb la consciència d'autoeducació permanent.
       
Accés a l'entrevista 01/03/2004. IGNASI RIERA
Escriptor
  Molts anys d'experiència en formació professional em demostren que molts alumnes, mediocres en estudis teòrics, es reanimen treballant
       
Accés a l'entrevista a Roser Ros 15/03/2004. ROSER ROS
Doctora en Pedagogia
Escriptora i narradora de contes
  l'escola no pot renunciar a formar nois i noies amb sensibilitat envers el món tangible i intangible que ens envolta. L'art, a més de la ciència, no es poden deixar de banda
       
Accés a l'entrevista 29//03/2004. JUAN MATEO
Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació. Facultat de Pedagogia de la Universitat de Barcelona.
  Cal preparar els alumnes per viure i gaudir plenament el present. Per a mi és la millor formula per preparar el futur
       
Accés a l'entrevista 13/04/2004. PERE DARDER
Pedagog. Professor de la Universitat Autònoma de Barcelona.
  Voler fer una educació integral sense tenir en compte el paper de les emocions en tots els àmbits de la vida humana i la seva integració amb el pensament i l'acció és un frau
       
Accés a l'entrevista 26/04/2004. JOAN COMA
President de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica
 

Que l'escola no s'aturi mai, en educació no avançar és anar enrera!

       
Accés al contingut de l'entrevista 10/05/2004. MARCEL FITÉ
Escriptor. Catedràtic de Llengua i Literatura a Secundària. Responsable de Normalització Lingüística de l'ICE de la Universitat de Barcelona.
  Suposo que mai no oblidaré una vegada que no em recordava com es deia "blat" en castellà, llengua que, com sabeu, era l'única que s'admetia en l'ensenyament. Era una pregunta oral de geografia i jo vaig gosar dir que en català sí que sabia la resposta, però que no em recordava de la paraula castellana... L'esbroncada del mestre encara em ressona a les orelles. I això que el mestre era català i del meu mateix poble!
 
reporteducació Dossiers digitals Línies Mestres  | Inici de pàgina |


© 1996 - 2003 - reporteducació és una producció del Centre de Recursos Pedagògics Baix Llobregat-6
Carrer de Ramon Camps, 17 08620 - Sant Vicenç dels Horts (Barcelona) - CATALUNYA
Tel. +34 936 76 93 86. Fax. +34 936 56 61 04
AVÍS LEGAL - FAQ