| Un record 
                          dels seus temps d'escola?- Un mestre bo i entregat, però 
                          potser no gaire preparat.
 Quin personatge del món 
                          de l'educació l'ha influït més?- Com a model de professor, Eduard 
                          Valentí Fiol. Els escrits que, filosòficament, 
                          més m'han influït són els de Ludwig 
                          Wittgenstein.
  Citi'ns ara un personatge 
                          històric pel que senti una especial predilecció- Lluís Companys, el Che 
                          i Marylin Monroe.
 Un encert de l'educació 
                          actual?- Haver entès 
                          que l'educació ha de ser personalitzada i global.
  I, una mancança?- No haver-ho dut a terme.
 Quin ha de ser per a una escola 
                          l'element més irrenunciable?- El treball coordinat d'un professorat atent 
                          a les necessitats i possibilitats dels alumnes.
 Considera certa l'opinió 
                          que, en conjunt, moltes famílies han desertat 
                          de la responsabilitat en l'educació dels seus 
                          fills?- No: se'n senten responsables, però, sovint, 
                          també se senten impotents, no saben com fer-ho.
 Què 
                          es pot fer amb aquell alumnat que no supera l'escolarització 
                          obligatòria amb èxit?- Se l'ha de preparar per a una 
                          socialització i professionalització que 
                          tinguin èxit. Al capdavall, l'escolarització 
                          obligatòria no té sentit per si mateixa, 
                          sinó perquè prepara per a la vida: si 
                          no pot preparar per a una vida de cert nivell acadèmic 
                          o intel·lectual, almenys és irrenunciable 
                          que prepari per a la vida ciutadana.
 Quina 
                          opinió li mereix la tasca dels centres de recursos 
                          pedagògics?- Són una bona idea mal 
                          aprofitada: haurien de tenir més capacitat d'intervenció 
                          i d'ajuda als centres educatius.
 Quin 
                          paper han de jugar les tecnologies de la informació 
                          a l'escola?- S'han d'explotar tant com es 
                          pugui com allò que són: mitjans de formació 
                          de gran abast.
 Com 
                          es pot fer possible el concepte "L'educació 
                          al llarg de la vida"?- Sobretot, procurant que els 
                          alumnes, en sortir de l'escola, hagin incorporat certs 
                          hàbits de treball, un estil de pensament i un 
                          tarannà ciutadà que els siguin útils 
                          per a tota la vida.
 Considera 
                          que els mitjans de comunicació, especialment 
                          la televisió col.laboren en l'educació 
                          general de la població?- Certament, els mitjans eduquen 
                          la població, per bé i per mal, encara 
                          que no vulguin. L'educació funciona per estímul 
                          i imitació. Com que els estímuls dels 
                          mitjans - sobretot els de la televisió- són 
                          molt forts, no és estrany que provoquin molta 
                          imitació, sovint inconscient. Valdria la pena 
                          aprofitar la força i influència dels mitjans 
                          per proposar valors i models menys cursis, menys mediocres, 
                          menys tòpics, menys submisos i sotmesos que els 
                          que s'acostumen a proposar.
  Què 
                          es més important, preparar els alumnes pel futur 
                          o preparar el futur per als alumnes?- Ajudar els alumnes perquè 
                          puguin i vulguin preparar un futur millor per a si mateixos 
                          i per als altres.
  Un 
                          llibre?- Llibres d'aquests autors: Folch 
                          i Torres, Jules Verne, Tirant Lo Blanc, Nietzsche, Wittgenstein; 
                          i, la Bíblia.
  Una 
                          cançó?- Moltes de The Beatles i, també, 
                          d'Elvis Presley, Bob Dylan, Bruce Springsteen, Georges 
                          Brassens, Jacques Brel, Edith Piaf, Raimon...
 Una 
                          pel.lícula?- "La quimera de l'or" 
                          (1925), de Chaplin (sobretot pel ball dels panets).
  Un 
                          paisatge?- La vista que es té des 
                          del Mirador de Sant Ramon, a Begur, el 31 d'agost a 
                          les 6 de la tarda.
 Un 
                          desig per a l'escola del futur?- Que disposi de bons mestres: 
                          preparats, entusiastes i creatius.v
 |