PROJECTES I INICIATIVES DE CENTRE

Innovació, iniciativa i millora

El nostre centre participa en projectes d'innovació i en iniciatives de centre per millorar la nostra escola.. Considerem la innovació com un dels motors de canvi del sistema educatiu i un element important per millorar-ne la qualitat i la progressiva adequació als reptes que l'evolució social planteja. L'educació innovadora és aquella que incideix en el que s'ensenya i en com s'aprèn, que prioritza el gust per aprendre, l'estímul a pensar i l'esforç per entendre i que ajuda a despertar el sentit crític de l'alumnat i del professorat. Però les finalitats bàsiques de qualsevol innovació han de ser millorar l'èxit escolar de tot l'alumnat i promoure l'esforç de tots per aconseguir l'excel·lència educativa.

Els nostre centre ha engegat les següents iniciatives i projectes d'innovació:

Pla d'acció en noves tecnologies

El Pla d'acció en noves tecnologies es va engegar el curs 2004-2005 i té una durada de 4 cursos. Els seu objectiu principal ha estat el dinamitzar l'ús educatiu de les Noves Tecnologies, en especial la informàtica i els mitjans audiovisuals. Durant els cursos que ha estat en marxa ha aconseguit fites importants, com ara la dotació d'una aula d'informàtica amb 25 ordinadors, la constitució de la comissió d'informàtica, la potenciació i actualització de la pàgina web i la formació en informàtica a tots els nivells. Vegeu més informació sobre el nostre Pla d'Acció en Noves Tecnologies.

Pla educatiu d'entorn de Deltebre

El nostre centre participa en el Pla Educatiu d'Entorn de Deltebre, per a donar una resposta integrada i comunitària a les necessitats educatives dels nostres alumnes, coordinant i dinamitzant l’acció educativa en els diferents àmbits de la vida dels infants i joves. En aquest sentit el nostre centre ofereix una sèrie d'actuacions i serveis per millorar l'entorn educatiu: taller d'estudi assistit, activitats lúdiques, curs informàtica per alumnes, curs d'informàtica per a pares i mares, incentivació lectora, biblioteca oberta, revista de centre, taller de famílies, taller de teatre, etc. Vegeu més informació sobre el Pla Educatiu d'Entorn al nostre centre.

Celebració del 10è aniversari de l'edifici

La celebració del 10è aniversari de l'edifici, esdevingut el curs 2007-2008, ha estat un fita necessaria per recordar les bones condicions de les que gaudim, gràcies a l'esforç de molta gent durant molts anys i ens ha portat a millorar els nostre centre, afegint equipaments. Vegeu el Bloc de l'aniversari.

Projecte d'Innovació Puntedu de Biblioteca Escolar

El curs 2005-2006 ens vam plantejar la necessitat de millorar i dinamitzar la capacitat lectora i escriptora dels nostres alumnes, i, el primer que calia fer era millorar la nostra biblioteca. Vam demanar la participació en els projectes d'Innovació Puntedu del Departament d'Educació, juntament amb els centres del municipi de Deltebre. El projecte es va posar en marxa el curs 2006-2007 i té una durada de 3 cursos.Actualment, tot i no disposar de la mitja jornada d'un mestre per al Puntedu, disposem de l'equipament informàtic, de la catalogació mitjançant el ePergam i de fons per poder obrir la biblioteca fora d'horari escolar per mitjà del Pla d'entorn. Vegeu les informacions sobre el nostre projecte Puntedu i la nostra Biblioteca. Podeu també visitar el nostre blog.

Pla d'esports a l'escola

El curs 2006-2007 vam iniciar la participació del nostre centre en el Pla d'esports a l'escola, iniciativa del Departament d'Educació i la Secretaria General de l'esport. Pretenem millorar la participació dels nostres alumnes en activitats esportives, fora de l'horari escolar i dins del centre, per a que vagin agafant hàbits saludables i valors. Des del curs 2007-2008 que es desenvolupen les activitats en acabar les classes a la tarda, a partir de les 5 o quarts de 5, de dilluns a dijous, amb monitor d'esports. Vegeu més informació sobre el nostre pla d'esports.

Pàgina d'inici inici

Actualitzat 28/11/11