Aplicacions de gestió amb Access

Introducció

Es tracta de crear, amb la informació disponible a la base de dades de treball D104.MDB, una consulta de selecció, amb criteris d'ordenació, filtres i paràmetres, per filtrar alumnes en funció del curs i l'etapa. Una vegada confeccionada aquesta consulta, es transformarà successivament en consulta de creació de taula, de modificació de dades, de dades afegides i dades agrupades, fent un repàs de tots els continguts treballats al llarg del mòdul.

Una vegada finalitzat l'exercici caldrà enviar, per correu electrònic a la persona tutora del curs, la base de dades D104.MDB resultant, prèviament compactada i comprimida amb Winzip, dins un arxiu anomenat identificatiu_m2.zip.

Exercici 1. Creació d'una taula a partir d'una consulta d'acció

A partir de la consulta ALUM_GRUP, dissenyada per a l'exercici del mòdul anterior, creeu una nova consulta, anomenada ALUM_ETAPA. Modifiqueu-la en consulta d'acció per crear una nova taula amb el nom 1ESO, amb l'alumnat que enguany inicia l'etapa d'ESO.

Exercici 2. Afegir registres a una taula

Primerament es crearà, mitjançant una consulta de creació de taula amb les dades de la taula CENTRE_B (dades del centre veí importades a la pràctica 2), una nova taula anomenada CENTRE_B_2BTX, amb l'alumnat de 2n de batxillerat i tots els camps disponibles.

Seguidament es modificarà la consulta ALUM_ETAPA per afegir, a la taula CENTRE_B_2BTX creada anteriorment, l'alumnat de 2n de batxillerat del propi centre, vigilant la correspondència de camps entre els dos centres.

Exercici 3. Actualitzar taules

Es modificarà la consulta ALUM_ETAPA en consulta d'actualització per tal de posar el nom i cognoms dels alumnes matriculats enguany, en minúscula i la inicial en majúscula. L'expressió que caldrà introduir a la fila "Actualizar a" dels camps COGNOM1, COGNOM2 i NOM de la consulta serà del tipus:

Es podrà fer servir l'assistent per generar expressions fent clic, amb el botó dret del ratolí, a sobre de la línia "Actualizar a" del camp corresponent:

Exercici 4. Dades agrupades

S'afegirà a la consulta ALUM_ETAPA el camp GRUP de la taula DADES_ANYALS i es modificarà en una consulta de dades agrupades per tal de comptar quants alumnes hi ha matriculats a cada curs. Cal desmarcar els camps relatius a les dades personals dels alumnes perquè no apareguin al resultat de la consulta i que a la línia "Total" d'aquests camps estigui seleccionada l'expressió "Dónde".