Aplicacions de gestió amb Access

Objectius

L'objectiu d'aquesta pràctica és treballar amb consultes d'acció per annexar nous registres a taules ja existents.

Activitats

Consulta de dades annexades

Les consultes d'acció de dades annexades permeten afegir registres dins de taules ja existents. Tot seguit s'afegirà, a la taula SORTIDA_6PRIM creada a la pràctica anterior, nous alumnes, procedents d'una altra taula del centre veí, que comparteixen l'activitat fora del centre amb els nostres alumnes de 6è de primària. Aquesta taula ens la proporciona l'altre centre dins una base de dades, la qual caldrà primer incorporar a la nostra base de dades.

• Importeu, dins la nostra base de dades D104.MDB, la taula CENTRE_B de la base de dades CENTRE_B.MDB, disponible a la carpeta de treball, amb l'opció de menú Archivo|Obtener datos externos|Importar:

• Dins aquesta base de dades de Micorsoft Access hi ha una única taula CENTRE_B que és la que conté la relació d'alumnes del centre veí:

• Accepteu i haureu incorporat la nova taula CENTRE_B dins la base de dades de treball.
  • Creeu una nova consulta només amb la taula importada del centre veí, afegiu els camps amb la informació coincident amb el nostre centre (DNI, nom i cognoms, etapa i nivell) i establiu un filtre per seleccionar l'alumnat de 6è de primària:

• Executeu la consulta fent clic a per observar el resultat.
  • Guardeu la consulta fent clic a amb el nom ANNEXAR_CENTRE_B
  • Passeu a la modalitat de disseny fent clic a i modifiqueu el tipus amb l'opció de menú Consulta|Consulta de datos anexados...
  • Seleccioneu la taula SORTIDA_6PRIM per annexar les dades:

• Accepteu i associeu, a cada camp de la nova consulta, el camp corresponent de la taula SORTIDA_6PRIM:

• Executeu la consulta fent clic a i confirmeu que voleu annexar els nous registres a la taula SORTIDA_6PRIM.
  • Tanqueu la consulta sense guardar els canvis i observeu el resultat d'annexar registres dins la taula SORTIDA_6PRIM.

Consultes d'acció per a l'actualització de pagaments de quotes

Amb la finalitat d'actualitzar els pagaments dels alumnes en concepte d'activitats extraescolars, interessa crear nous registres d'alumnes dins la taula PAG_QUOTES amb l'alumnat de 6 de primària que participa en un viatge d'estudis. Per crear nous registres dins aquesta taula es farà servir una consulta de creació de dades annexades i més endavant, per indicar els pagaments efectuats, una consulta d'actualització de dades.

La taula PAG_QUOTES és on s'enregistren els codis dels pagaments que els alumnes satisfan al llarg del curs en concepte d'AMPA, colònies o activitats extraescolars. La descripció d'aquests codis i l'import corresponent estan inclosos dins la taula auxiliar QUOTES:

La taula PAG_QUOTES està relacionada amb la taula DADES_ANYALS per als camps MATRICULA i CURS_ACAD, i per al camp C_QUOTA amb la taula QUOTES. Caldrà doncs crear una consulta on intervinguin aquestes tres taules, a més de la taula DADES_PERSONALS per al nom dels alumnes.

• Creeu una nova consulta amb les taules QUOTES, PAG_QUOTES, DADES_ANYALS i DADES_PERSONALS.
  • Reviseu les relacions establertes entre els diferents camps de les taules:

• Afegiu a la consulta els camps COGNOM1, COGNOM2 i NOM de la taula DADES_PERSONALS, els camps MATRICULA, CURS_ACAD, ETAPA, NIVELL i GRUP de la taula DADES_ANYALS, el camp C_QUOTA de la taula PAG_QUOTES i els camps T_QUOTA i I_QUOTA de la taula QUOTES.
  • Al camp CURS_ACAD de la taula DADES_ANYALS indiqueu el criteri "2002" i desmarqueu la casella de verificació perquè no aparegui al resultat de la consulta:

• Guardeu la consulta amb el nom PAGAMENTS fent clic a la icona i, tot seguit, executeu-la fent clic a.El resultat serà tot l'alumnat del curs 2002, amb la informació de si han satisfet o no algun pagament i amb la indicació del tipus i l'import:

• Establiu un filtre per seleccionar únicament l'alumnat de 6è de primària que satisfarà un pagament en concepte de viatge d'estudis i guardeu els canvis.
  • Modifiqueu el tipus de consulta amb l'opció de menú Consulta|Consulta de datos anexados... per crear nous registres dins la taula PAG_QUOTES, afegint-hi els alumnes de 6è de primària que satisfaran el pagament de les colònies escolars. Comproveu també com els camps coincidents amb la taula PAG_QUOTES (MATRICULA, CURS_ACAD i C_QUOTA) omplen automàticament la línia Anexar a:

• Executeu la consulta fent clic a la iconai confirmeu que voleu annexar els registres a la taula PAG_QUOTES.
  • Tanqueu la consulta sense guardar els canvis i obriu la taula PAG_QUOTES per comprovar els registres afegits.

Ara només manca indicar el tipus de quota que correspon mitjançant una consulta d'actualització de dades que es dissenyarà a la pràctica següent.