Aplicacions de gestió amb Access

Objectius

L'objectiu d'aquesta pràctica és treballar amb consultes d'eliminació de registres.

Activitats

Es dissenyarà primerament una consulta de creació per crear una taula amb les dades personals de l'alumnat que cursa ensenyaments de secundària i, seguidament, es crearà una segona consulta d'eliminació per suprimir els alumnes d'ESO de la taula anteriorment creada.

Consulta de creació d'una nova taula

Caldrà primer de tot dissenyar una consulta per seleccionar tot l'alumnat de secundària, amb la informació relativa a les dades personals.

• Obriu la base de dades de treball D104.MDB i dissenyeu una nova consulta amb les taules DADES_PERSONALS, DADES_ANYALS, TMUNICIP i dues vegades la taula TUTORS, modificant les relaciones existents entre les taules d'acord amb la imatge:

.

• Afegiu a la consulta els camps COGNOM1, COGNOM2, NOM, ADRECA, CP i TELEFON de la taula DADES_PERSONALS, el camp NOMMUNI de la taula TMUNICIP, les camps CURS_ACAD, ETAPA, NIVELL i GRUP de la taula DADES_ANYALS, i els camps NOM de les taules TUTORS i TUTORS_1.
  • Establiu els filtres pertinents per seleccionar l'alumnat que el curs 2002-03 no fa ni ensenyament infantil ni primari:

• Guardeu la consulta amb el nom ALUM_SECUND.
  • Amb l'opció de menú Consultas|Consultas de creación de tabla... canvieu el tipus de consulta per crear una nova taula dins la base de dades activa amb el nom BTX_CF.
  • Executeu la consulta i confirmeu que voleu crear una nova taula amb els registres seleccionats:

• Tanqueu la consulta ALUM_SECUND sense guardar els canvis i comproveu el contingut de la taula que s'acaba de crear BTX_CF.

Consulta d'eliminació de registres

Seguidament es crearà una segona consulta a partir de la taula creada BTX_CF per esborrar l'alumnat d'ESO.

• Dissenyeu una consulta únicament amb la taula BTX_CF i afegiu només el camp ETAPA, establint el criteri "ESO":

• Guardeu la consulta fent clic a amb el nom ESO.
  • Modifiqueu el tipus de consulta amb l'opció Consulta|Consulta de eliminación i comproveu les noves línies de la consulta:

• Executeu-la fent clic a i confirmeu que voleu eliminar els registres que corresponen a l'alumnat d'ESO de la taula BTX_CF:

• Tanqueu la consulta sense guardar els canvis i comproveu el resultat obrint la taula BTX_CF, on ara només hi ha els registres corresponents a l'alumnat dels ensenyaments post-obligatoris, batxillerat i cicles formatius.