Enrera Mòdul 2
Llengua oral i escrita: resposta de les TIC als problemes d'aprenentatge ---
Pràctica ampliació

Enregistrament del so

L'objectiu d'aquesta pràctica és la confecció de fitxers de so (WAV) amb l'enregistrador de so del Windows.

Documentació tècnica sobre

El programa Enregistrador de so del Windows

Introducció

La producció de sons, paraules, frases..., per part de l'alumnat i la possibilitat de poder-los gravar per a una posterior audició, pot ser útil per millorar la concentració en l'audició de les pròpies produccions i les dels altres; també poden ajudar a augmentar l'atenció i l'anàlisi vers les paraules i frases pronunciades.
És possible que d'aquesta manera l'alumnat sigui conscient de les seves dificultats en la parla: problemes d'articulació de fonemes, omissions de fonemes, substitucions d'uns fonemes per altres, canvi d'ordre dels fonemes, absència d'algun fonema, etc. I escoltant el patró de veu correcte, pot intentar reproduir-lo amb la millor exactitud possible, ja que és ell mateix qui escolta la seva gravació per millorar-la.

1.  Poseu en marxa l'Enregistrador de so, al menú Inici | Programes | Accessoris | Diversió | Enregistrador de so.
2.  Poseu-vos davant el micròfon, feu clic sobre el botó vermell d'Enregistrament i pronuncieu alguna frase.
3.  Atureu l'enregistrament amb el botó d'Aturada (rectangle).
4.  Feu clic sobre el botó Interpreta per escoltar  la gravació.
5.  Aneu al menú Fitxer | Desa, poseu un nom al fitxer creat (*.WAV), i deseu-lo a la carpeta de treball.
6.  És possible suprimir les parts de l'inici i del final de la gravació que no tenen so. Des de l'inici de la gravació aneu fins just abans del primer so gravat i atureu la interpretació. Activeu el menú Edita | Suprimeix abans de la posició actual.
7.  Podeu fer el mateix amb la part final de la gravació que no té so. Aneu fins just després de l'últim so gravat i atureu la interpretació. Activeu el menú Edita | Suprimeix després de la posició actual.
8.  Finalment torneu a desar la gravació.
9.  Podeu explorar altres possibilitats d'edició del programa com Copiar i enganxar, Inserir fitxers, així com les opcions del menú Efectes.