Enrera Mòdul 4
Llengua oral i escrita: resposta de les TIC als problemes d'aprenentatge ---
Pràctica d'ampliació

Comprensió de narracions orals

L'objectiu d'aquesta pràctica és veure una aplicació Clic que treballa la comprensió del llenguatge oral.

fitxer caput.pcc
  • 196kb

Es tracta de veure una aplicació Clic on a partir d'una explicació oral s'han de dur a terme unes accions determinades. Exactament, ordenar les escenes d'un conte a partir de l'explicació oral que es fa de cada escena; triar l'escena que s'avé a l'explicació oral, i anar ordenant les escenes del conte.
A cada activitat se'ns presenten tres escenes per ordenar. L'exercici consta de tres activitats on estan representades les nou escenes del conte.

1. Executeu el fitxer caput.pcc.
    2. En presentar-se la primera activitat (caput001.ass) cal prémer sobre la icona Altaveu, escoltar el fragment del conte i relacionar-lo amb el dibuix de l'escena corresponent. Per escoltar el conte ordenadament cal començar per l'altaveu de més a l'esquerra (i anar d'esquerra a dreta amb els altres altaveus).
    3. Feu les tres activitats. Fixeu-vos que l'objectiu d'aquestes activitats és que l'alumnat posi suficient atenció al discurs corresponent a cada escena, i, a partir de la seva comprensió, pugui realitzar l'ordenació de les escenes del conte (conseqüència d'una bona comprensió oral).

Enriquiment de les frases

L'objectiu d'aquesta pràctica és veure unes activitats Clic per a l'enriquiment de les frases (guanyant en complexitat i precisió).

fitxer nen.pac
  • 48kb

Amb aquesta aplicació Clic l'alumnat ha de construir frases cada vegada més llargues i completes. Ho fa a partir d'unes imatges. Si bé a la primera imatge hi ha poca cosa a dir, a mesura que va passant als següents exercicis, la imatge conté cada vegada més detalls per explicar. Per tant, es necessita una frase més llarga per a l'explicació de cada exercici nou.

1. Executeu l'aplicació del Clic, nen.pac.
    2. A cada pantalla cal explicar allò que s'hi veu. Premeu sobre la icona Micròfon i graveu la frase corresponent a la imatge.
    3. Tot seguit premeu la icona Altaveu i escolteu allò que heu gravat.
    4. Aneu passant a les següents activitats i feu la gravació corresponent. Observeu com cada vegada la frase és més llarga (en haver-hi més detalls per comentar) segons aneu passant pantalles.