Enrera Mòdul 4
Llengua oral i escrita: resposta de les TIC als problemes d'aprenentatge ---
Pràctica d'ampliació

Pràctica optativa:

Imitació d'estructures en llengua oral

L'objectiu d'aquesta pràctica és veure activitats del Galí de comprensió del llenguatge oral.

Documentació tècnica sobre

El CD-ROM Galí

Introducció

El programa Clic permet la creació d'activitats d'aquest tipus, ja que hi trobem exercicis que, per resoldre'ls, cal comprendre les ordres orals que dóna. És a partir de l'execució d'ordres orals que es resol l'activitat.
D'aquest tipus d'activitats, en trobem moltes al Galí, encara que barrejades amb altres activitats dins els diferents blocs temàtics.

Per veure'n una petita selecció, s'ha confeccionat un paquet Clic amb activitats d'aquest tipus (comprensió oral) tretes del Galí.

Pràctica 1

1. Executeu el paquet Clic d107m4p1.pac, que trobareu al CD de Materials de formació. Observeu que en els primers tres exercicis, a partir d'una explicació oral s'han de respondre unes preguntes.
    2. Aneu avançant fins al quart exercici. Aquí l'alumnat ha d'escoltar una gravació i a continuació ha de gravar allò escoltat per, finalment, poder-ho comparar escoltant la seva gravació.
    3. El cinquè exercici tracta de completar frases a partir d'una informació sonora.
    4. A continuació ve un exercici d'ordenar frases després d'escoltar un diàleg.
    5. Avanceu al proper exercici: es tracta d'escoltar unes accions i escriure-les (dictat).
    6. Aneu a l'últim exercici. Cal escoltar unes accions i relacionar-les amb el dibuix corresponent.

Pràctica 2

Podeu completar la pràctica anterior amb un recorregut per les diferents activitats del Galí.

1. Engegueu el Galí. Després de la caràtula, accedireu a un menú amb tres opcions:
      • usuari nou, per enregistrar-se com a usuari;
      • continuar sessió, que permet continuar el treball iniciat anteriorment;
      • consulta d'activitats, per veure les activitats sense registrar-se.
    2. Premeu l'opció Consulta d'activitats i seguidament el botó Acceptar.
    3. Ara us presenta els blocs, amb les opcions d'Iniciació i d'Aprofundiment. Escolliu Iniciació  i el bloc Qui sóc? Com sóc? Seguidament cal escollir entre noves activitats: seleccioneu La família.
    4. Feu les activitats. Observeu que entre els diferents tipus d'exercicis n'apareixen de comprensió oral (d'escoltar i respondre).
    5. En acabar, premeu sobre el botó Tornar. Escolliu un altre bloc, per exemple, el de Què faig? Què compro? On vaig?, amb l'opció d'Aprofundiment, i d'entre les noves activitats que ara apareixen, trieu Tinc una avaria. Observeu que en ser d'aprofundiment, la dificultat és més gran. En els d'escoltar i respondre, les converses són més llargues i les preguntes no tan directes.