![]() |
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Pràctica |
![]() |
|
|
Exercicis
|
||||||||||||
![]() |
Un exemple de programació per fer visual la integral definida |
Les opcions de programació i de càlcul combinades
amb les de representació gràfica permeten preparar amb la
Wiris activitats didàctiques de matemàtiques destinades
a presentar conceptes i propietats. Obriu una finestra Wiris i prepareu l'activitat tot seguint els passos que s'indiquen a continuació. |
|
![]() |
Primer pas: definir els elements |
|
|
![]() |
|
![]() |
Segon pas: fem servir un desplaçador per indicar el nombre d'intervals |
Per fer una presentació més clara (i pel fet que no fa perdre en absolut la utilitat didàctica de l'activitat) començarem amb dos intervals i els anirem subdividint. Per qüestions gràfiques quan s'arribi a lavuitena subdivisió (serien 256 intervals) ja direm que anem "cap al límit".
|
|
![]() |
|
![]() |
Tercer pas: les sumes inferiors |
|
|
![]() |
|
![]() |
Quart pas: comades d'escriptura i presentació de resultats |
|
|
![]() |
|
![]() |
Cinquè pas: últims detalls de la presentació |
![]() |
|
Podeu veure el resultat final de l'activitat tal com l'hem explicada fins ara en la finestra Wiris de l'esquerra. | |
Per completar l'activitat, ...
I després d'això ja podeu experimentar, canviar la funció,
fer més proves... i, si escau, fer-la servir com una presentació
a l'aula. |
|
![]() |
|