Recursos TIC a l'educació infantil

Heu d'enviar al vostre tutor o a la tutora els fitxers resultants dels exercicis següents en un únic fitxer comprimit amb el programa WinZip o WinRAR.

Exercici 1

Visiteu el web de la XTEC. Accediu a la secció Escola oberta i feu clic a Educació infantil.

Captureu la pantalla que teniu a la vista prement la tecla Impr Pant.

Obriu el GIMP i enganxeu la imatge capturada. Si cal, feu servir l'eina d'augmentar.

Retalleu un fragment de la pantalla capturada i deseu-lo en un fitxer nou (vegeu mòdul2, pràctica 5). Deseu-lo en format GIF amb el nom m2ex1elvostreidentificador.gif dins la carpeta D114\treballs\modul2\exercicis2.

Exercici 2

Amb el programa Writer, elaboreu dos models de fitxa per a projectes de treball sobre els temes següents:

• un animal (dofins, balenes, elefants, tortugues, marietes...)
  • un vehicle (els trens, els cotxes, els avions...)
  • un instrument musical
  • una joguina

Caldrà que feu el següent:

1. Escolliu dos temes i aconseguiu una imatge de cada tema escollit. Caldrà que es vegi la figura sencera, de cares o de perfil, i d'una mida adient, que permeti veure amb claredat els detalls. Aquestes imatges les podeu aconseguir utilitzant qualsevol dels recursos presentats en aquest mòdul: d'Internet, escanejades, capturades d'un CD-ROM...
  2. Inseriu la imatge en una pàgina del Writer (horitzontal o vertical), i, si cal, redimensioneu-la a una mida adequada.
  3. Poseu unes línies rectes que serviran per assenyalar les diferents parts que s'han de destacar. Es pot fer des de l'eina Línia de la barra d'eines Dibuix del Writer (menú Visualitza | Barra d'eines | Dibuix). També podeu pensar un altre tipus d'activitat, amb elements semblants.
  4. Poseu un títol a cada fitxa, amb lletra de pal o lletra lligada, segons l'activitat que es podria dur a terme amb aquest material.

Aquí teniu uns exemples:

5. Poseu nom a cada fitxer: m2ex2elvostreidentificador.odt i m2ex3elvostreidentificador.odt dins la carpeta D114\treballs\modul2\exercicis2.

Envieu la carpeta comprimida exercicis2.zip o bé exercicis2.rar. Feu-la arribar com un fitxer adjunt.
  Si no recordeu com comprimir-la, podeu consultar la guia d'aquest curs.