D150: Recursos TIC a les aules d'acollida

Mòdul 3: Recursos específics II.

Al llarg del mòdul us hem proposat algunes pràctiques diferents. Els tres exercicis que cal que envieu al vostre formador surten d’aquestes mateixes pràctiques.

Exercici 1

Podeu escollir entre la proposta que us fèiem en aquestes pràctiques:

Pràctica del mòdul 1
Navegueu per algunes WebQuest i aneu responent a les següents preguntes:

1. Són majoritàriament activitats orientades a la recerca?
  2. Plantegen un treball cooperatiu?
  3. Pretenen incloure tot l’alumnat?
  4. Permeten la construcció de nou coneixement?
  5. Quines són les seves parts?

Escriviu breument les vostres observacions a l’editor de text. Deseu el document nom_cognom_m3p1.odt.

Pràctica del mòdul 2
Escolliu un país d’origen d’algun/a dels/ de les vostres alumnes de l’Aula d’Acollida (AA) i busqueu enllaços per poder-hi fer un viatge virtual amb tota l’AA. Deseu el document com a viatgepais.odt

Canvieu el nom del fitxer que escolliu com a nom_cognom_m3e1.odt

Exercici 2

Tal i com us proposàvem a la pràctica:

Pràctica del mòdul 3
Feu algunes cerques a la biblioteca d’activitats i feu una llista d’activitats sobre algun d’aquests temes:
- Aprenentatge de la lectura i l’escriptura.
- Llengua oral.
- ...
Podeu també escollir un altre tema relacionat amb la vostra feina actual.
En un document de text feu un llistat de totes les activitats que hàgiu trobat sobre el tema triat. Cal posar-hi el nom de l’activitat, l’enllaç i una breu descripció. Deseu el document com a nom_cognom_m3p6.odt

Deseu novament en document com a nom_cognom_m3e2.odt

Exercici 3

Per aquest exercici cal fer el treball de la pràctica següent:

Creeu i administreu un llibre nou de la Prestatgeria. Per omplir-lo de contingut podeu promoure una activitat col·laborativa entre els alumnes de la vostra aula, entre diferents aules del vostre centre o fins i tot entre diferents centres d’una zona. Creeu capítols i algunes pàgines de contingut per cada capítol.

Exercicis 1, 2 i 3

Envieu els fitxers nom_cognom_m3e1.odt i nom_cognom_m3e2.odt en un fitxer comprimit al vostre formador/a.

Envieu l’enllaç del vostre llibre virtual al formador/a. Podeu fer-ho enganxant l’enllaç en el cos de text del mateix missatge que escriviu en la tramesa del mòdul.