A Internet hi ha diversos portals que s’encarreguen recollir i classificar de diverses maneres les WebQuest.
Podeu buscar WebQuest segons el nivell educatiu, l’àrea temàtica... En
el nostre cas ens hem centrat a donar-vos les referències dels portals
que recullen WebQuest en llengua catalana.
Podeu també escollir un altre tema relacionat amb la vostra feina actual.
Una manera senzilla de crear una nova WebQuest és editar-la a partir d’una plantilla o generador de WebQuest.
A la pàgina web de la Comunitat catalana de WebQuest trobareu diversos models tant de plantilles com de generadors que us facilitaran aquesta tasca.
Les plantilles són pàgines htm que serveixen d’estructura base per organitzar el contingut de la nostra WebQuest.
Per obtenir una plantilla s’ha de descarregar al disc dur. Una vegada hàgiu descarregat la carpeta comprimida, l’haureu de descomprimir i extreure tots els fitxers. Dins la carpeta tindreu tot de fitxers htm. Haureu d’obrir aquests fitxers amb algun programa que permeti editar pàgines web (OpenOffice, Mozilla...) i anar donant contingut mica en mica a la WebQuest.
Una vegada hàgiu acabat haureu de pujar tots els fitxers a un servidor d’Internet via FTP.
Els generadors simplifiquen encara més la tasca ja que permeten editar directament des del navegador el contingut de la WebQuest.
Seguint la línia de les WebQuest es troben altres activitats basades en el cerca a Internet, que a nivell pedagògic podríem definir com de base constructivista i que sovint integren també elements de l’aprenentatge cooperatiu.
Una Cacera del tresor és una activitat que utilitza també la informació
d’Internet pel seu plantejament. Te una estructura més senzilla que les
WebQuest.
Consisteix en un seguit de preguntes i una llista de direccions de pàgines web, de les quals es pot extreure o inferir les respostes. Algunes inclouen una Gran pregunta al final, que requereix que l’alumnat integri els coneixements adquirits durant el procés.
Si cliqueu a la imatge anireu una pàgina on es recullen diverses caceres del tresor.
Com indica el seu nom, els viatges virtuals són recorreguts a través de pàgines web que configuren un viatge. Es poden utilitzar de tres formes:
1. Abans d’un viatge real, per preparar l’alumnat per a les aventures reals que viuran. El professorat ho aprofita per introduir els principals punts d’interès als quals vol que l’alumnat hi pari més atenció.
2. També es poden utilitzar després d’un viatge real per reforçar els conceptes apresos i com a llibre de records.
3. Però també poden constituir viatges únics. El viatge autèntic i veritable consisteix a visitar diferents llocs d’Internet. Aquest tipus de viatges permet arribar on potser mai no es podrà anar físicament:
- Als llocs més llunyans i exòtics del planeta
- Al fons dels oceans
- A l´espai
- ...