La Prestatgeria digital de la XTEC és un servei que permet crear llibres virtuals amb aportacions de diferents persones. És un recurs ofert als centres docents que els permet crear llibres virtuals amb continguts diversos i per a diferents finalitats. Els centres poden assignar llibres als seu professorat perquè els administrin en diferents activitats.
Com veureu, treballar amb els llibres de la Prestatgeria és força senzill. El primer pas per començar a fer-se una idea de l’aplicació pot ser veure el llibre d’exemple que a més ens explica com funcionen els llibres digitals.
Tot i que en aquest llibre d’exemple podeu trobar molta informació, des d’aquí anirem destriant una mica les possibilitats de la Prestatgeria.
El primer que cal saber per crear i administrar un llibre digital és
si el centre (CEIP, IES o Servei Educatiu)s’ha donat d’alta de la
Prestatgeria i ha creat ja altres llibres digitals. Si no és així
haureu de parlar amb l’equip directiu i/o el/la coordinador/a
d’informàtica per tal de donar-vos d’alta del servei amb el codi de
centre i la contrasenya.
Podeu fer-ho clicant a “Crea un llibre nou” o a “Entra”. En qualsevol cas demana el codi i la contrasenya del centre. Entreu aquestes dades i cliqueu a Envia. Una vegada fet aquest pas el centre pot crear tants llibres com vulgui i designar administradors entre els docents del seu centre.
Una vegada el centre s’hagi donat d’alta del servei de la Prestatgeria,
podrà assignar-vos un llibre. Per fer-ho necessitareu novament el codi
i la contrasenya del centre. Cliqueu a “Crea un nou llibre”, entreu les
dades i ompliu les següents pantalles.
Anireu omplint tots els camps: - Escriviu el títol del llibre. - Escriviu una breu descripció del tema del llibre que es mostrarà sota la fitxa.
- Mireu els diferents estils de llibres i escolliu el més adequat al vostre contingut.
- Si us sembla adequat podeu associar el llibre a un col·lecció.
- Escriviu alguns descriptors per facilitar les cerques.
- Escriviu el vostre identificador de correu XTEC per tal d’administrar el llibre.
- Escriviu un codi per administrar el llibre (pot ser la vostra contrasenya).
- Llegiu les condicions d’ús dels llibres. Marqueu el botó Accepto.
- Cliqueu a Entra llibre.
Ja heu creat el vostre primer llibre digital. Ara és qüestió d’administrar-lo.
Una vegada heu creat el llibre cal que hi entreu com a administradors. Escriviu el vostre nom d’usuari i la vostra contrasenya.
Per afegir un capítol nou, cal accedir al llibre i validar-se com a administrador/a mitjançant l’enllaç Entra, ubicat al peu de pàgina. Els administradors d’un llibre disposen de l’enllaç Capítol nou a l’índex corresponent. Com veureu, podeu afegir capítols i reordenar els capítols creats.
Les pàgines del llibre es creen omplint el formulari de creació d’articles, al qual es pot accedir per dues vies:
En editar una pàgina qualsevol, és possible canviar-la de capítol, mentre que, en crear-la, apareixerà sempre al final del capítol que s’està visitant. El formulari de creació demana les dades següents:
Les dades opcionals poden no aparèixer si l’administrador/a del capítol ha decidit que no es demanaran.