D150: Recursos TIC a les aules d'acollida

Mòdul 7: Presentacions multimèdia: OpenOffice.org Impress.

Pràctica 2

Inserció de text

En aquest pràctica aneu a crear més diapositives en la presentació iniciada en la pràctica anterior, on incloureu text i algun element de dibuix per fer més visual allò que volem dir amb la diapositiva. Com a text podeu escriure el nom dels alumnes que teniu a l’aula d’acollida, o el que vulgueu.

imatge6.jpg

Des d’aquest mateix botó, quan tingueu vàries presentacions desades en diferents carpetes, podeu navegar per l’ordinador.

L’aspecte de l’entorn ha de ser semblant a aquest: imatge8.jpg

imatge9.jpg

Recordeu de guardar sovint la presentació. Sempre sobre la mateixa que heu obert.

També es pot inserir text a les diapositives sense utilitzar cap format del programa. Aquesta possibilitat és útil sobretot quan no sabem ben bé a on volem col·locar el text.

imatge11.jpg

imatge12.jpg

Creeu diferents quadres de text en aquesta mateixa diapositiva, amb un contingut que sigui adient (nom del centre, cursos d’adscripció de l’alumnat de l’aula d’acollida, nom del professor, etc). Utilitzeu diferents formats de lletra i d’estil de línia i àrea del quadre de text.

Les eines de dibuix

Les eines de dibuix de l’Open Office.org Impress permeten crear i editar una imatge formada per objectes. A la barra d’eines de dibuix es poden trobar les opcions següents (ja coneixeu l’opció de text):

imatge13.jpg

Passant el ratolí per sobre de les diferents icones veureu el nom de cadascuna de les opcions.

imatge14.jpg

imatge15.jpg Observeu que col·locant el cursor damunt del punt groc de l’espai que assenyala l’emissor de la bafarada, es transforma en una mà. Si arrossegueu la mà veureu com podeu canviar la direcció.