Generalitat de Catalunya: Departament d'Educació

Disseny i creació de pàgines web
Pràctica 6

Incorporació de sons a la pàgina web

L'objectiu d'aquesta pràctica és aprendre a incorporar sons a la pàgina web.

Dreamweaver MX 2004 permet, entre altres, tres maneres d'incorporar el so a la vostra pàgina web:

1- Com si fos un objecte.

2- A partir d'un enllaç.

3- Incorporant un controlador de so.

Incorporació d'efectes sonors a la pàgina web

• Localitzeu un so qualsevol, curt i comprimit, en format MP3. Col·loqueu-lo dins la carpeta m6 d'exercicis d'aquest mòdul.
  • Prepareu una pàgina web titulada Efectes sonors, on cada taula respon a una imatge.

Exemple d'una pàgina web titolada efectes sonors

Percepcions acompanyades de sons específics

• Veieu que teniu activada la pestanya Ventana | Comportamientos: seleccioneu una de les imatges. per exemple, alegria.

Comportamientos-abrir una ventanda del navegador

• Opteu per Abrir ventana del navegador i escolliu, a partir d'Examinar, el fitxer de so que havíeu triat. Per exemple, si a alegria associeu el so del Titànic, omplireu el quadre de la manera següent:

Omplir els camps de les propietats de abrir ventana del navegador

Les mides d'amplada i d'alçada de finestra són opcionals

• Opteu per un Ancho de la ventana de 100 o inferior, i un Alto de 20, com a màxim.
  • Guardeu la pàgina com a m6p6a.htm a la carpeta anomenada m6, i vegeu si funciona mitjançant F12.

Aquest comportament funciona només sobre imatges, per tant, és d'utilització limitada.

Pràctica Sons a partir d'un enllaç a una pàgina externa
  A la pràctica 5, heu aconseguit una llista de pàgines a Internet on serveixen sons de forma immediata. Si feu un enllaç de la vostra pàgina a la pàgina buscada, sentireu la música quan aquesta es descarregui.

• Seleccioneu un text o una imatge que pugui servir de punt de partida a l'hipervincle.
  • Activeu l'opció Insertar | Hipervínculo i ompliu, detalladament i de forma acurada, tots els detalls del quadre de l'hipervincle.

Insertar|Hipervínculo

• Guardeu la pàgina com a m6p6b.htm a la carpeta anomenada m6, carregueu la pàgina al vostre espai personal i sortiu del Dreamweaver MX 2004.
  • Connecteu-vos a Internet i comproveu l'efectivitat de la inserció de so a la vostra pàgina a partir d'un enllaç extern.

Práctica Incorporació d'un controlador de so

En aquest cas, el so és la part principal de la pàgina, de manera que, en activar el so, desapareixerà la pàgina inicial que estigueu observant. Per altra banda, se us obrirà una pàgina nova amb un controlador de so que us permetrà aturar, rebobinar o activar el so tantes vegades com desitgeu.

• Prepareu una pàgina web, de nom m6p6c.htm, que contingui una imatge qualsevol.
  • Vegeu que teniu la finestra Comportamientos activa.
  • Col·loqueu-vos amb el cursor sobre la imatge i afegiu el comportament Controlar sonido. Busqueu l'arxiu que voleu incloure a la vostra pàgina i accepteu.

Controlar sonido | Examinar

Escolliu el so

• Guardeu la pàgina a la carpeta anomenada m6, i comproveu el resultat a partir de F12.
  • Veureu que surt una barra de control del so. Per poder-la veure, torneu enrere amb la fletxa del navegador.

Barra de control i reproducció del so

Barra de control del so