Enrera Mòdul 7
Dibuix lineal amb ordinador (AutoSketch)---

Dibuix amb elements

Els programes de dibuix com l'Autosketch disposen de llibreries de símbols que faciliten el dibuix d'objectes que, d'altra manera, caldria repetir sovint. Les llibreries més usuals són les arquitectòniques, elèctriques i electròniques, però poden ser de símbols de qualsevol tipus. L'usuari també es pot crear fàcilment les seves pròpies llibreries, amb els símbols que utilitzi habitualment.

En aquesta pràctica es dibuixarà el plànol d'una habitació, aprofitant, per una banda, l'assistent per a la creació de plànols d'edificis, i per altra, les llibreries de símbols.

• Quan obriu l'Autosketch o creeu un dibuix nou amb File/New, us apareix el quadre de selecció de plantilles i assistents (Wizard). Seleccioneu l'assistent Building i premeu Aceptar.
  • El primer que us demana l'assistent són les mides de l'habitació. Escolliu la forma  i doneu-li les mesures següents:
    • A = 8m
    • B = 5m
    • C = 3m
    • D = 2m
  • Desactiveu la casella Generate Roof (dibuixaria el sostre a sobre l'habitació), només a la versió 6, i com a gruix de paret, deixeu-hi els 10 cm que surten per defecte.
  • Feu clic a Siguiente a les dues pantalles següents i a Orientació escolliu Landscape. A la darrera pantalla feu clic a Finalizar.
  • Al full de treball hi teniu el següent dibuix de les parets de l'habitació:
  • També es pot fer el mateix sense l'assistent, escollint l'escala (1:50) al menú Tools/Drawing Options/Scale i dibuixant les parets amb l'eina Polilínia (gruix = 10 cm).
  • A continuació cal dibuixar els mobles. Escolliu la capa Furniture al desplegable de capes.
  • A la banda dreta de la pantalla hi teniu la barra de símbols. Feu clic al botó  i escolliu Furniture/Dining Room. La barra de símbols ha canviat i conté els símbols de la llibreria seleccionada.
  • Busqueu el símbol d'una taula amb sis cadires anomenat DineSet0.8x1.8 i feu clic sobre ell. Veureu que si moveu el cursor per sobre l'àrea de dibuix podeu deixar-lo on voleu. Abans però cal girar-lo. Poseu el valor 90º a la casella reservada per l'angle de la barra d'edició o premeu Enter. Situeu després la taula dins l'habitació.
  • A la barra de símbols escolliu, ara Furniture/Family Room. Escolliu el símbol FamSofaChai (grup de símbols) i dibuixeu-lo també girat 90º.
  • Seleccioneu només la taula de darrere el sofà i esborreu-la.
  • Canvieu de lloc el moble de la televisió (acosteu-lo a la paret). El resultat ha de ser el següent:
  • Per situar portes i finestres cal, en primer lloc, canviar a la barra de dibuix el botó Simbol Point per Insert Simbol . Això permet dibuixar símbols dins una línia.
  • A la barra de símbols, escolliu Structural Elements/Doors(Plan). Busqueu el símbol SingleDoor0720 i dibuixeu-lo a la part superior del plànol, de manera que s'obri cap a dins de l'habitació (el primer clic situa la porta i el segon defineix l'orientació).
  • Per a les finestres busqueu el símbol SlidingWin1524 dins la llibreria Structural Elements/Windows(Plan) i dibuixeu-ne dues, una a la paret de l'esquerra i l'altra a la paret inferior.
  • Deseu el dibuix amb el nom P71.skf