|
|||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||
|
Opinió autoritzada | ||
Escriptor
alemany, premi Nobel i Príncep d'Astúries de l'any 1999.
Manifesta el seu total menyspreu tant pel mateix ordinador com per totes
les xarxes telemàtiques en general. Tot i el to excèntric
de les seves declaracions, pensem que no ens ha de deixar indiferents
l'opinió de tot un premi Nobel.
|
||
Exministre del govern espanyol i expert de la Unió
Europea en Societat de la Informació i president de l'Information Society
Forum. Creu en la potencialitat de les TIC per transformar la societat
i en la necessitat que l'escola, a través de les mateixes TIC,
prepari les noves generacions per aquest nou entorn social.
|
||
Exalcalde de Sabadell i membre del grup de reflexió
El Marc de la Societat de la Informació
de CATALUNYA EN XARXA. Ens presenta la
nova Societat de la Informació com el canvi més important
sofert per la societat des de la Revolució Industrial.
|
||
Notícia recuperada d'un llunyà 1998 en
què es comentava la querella del govern xinès contra un
disident internauta. El text d'hemeroteca en línia ens pot servir
per continuar el debat no exhaurit sobre INTERNET: Llibertat o seguretat?
|
||
Va plantejar que el món es va convertir en una
aldea global, una aldea electrònica,
en el moment en què la televisió, el dia 21 de juliol de
1969, va permetre que milions de telespectadors del món seguissin,
via satèl.lit, les primeres passes per la Lluna de l'astronauta
nord-americà Neil Armstrong.
|
||
|
La tecnologia és ideologia.
No es tracta només de saber "fer servir" els mitjans
i les anomenades noves tecnologies. Ni la tecnologia
és neutra, ni la mirada innocent. Des d'una perspectiva
desmitificadora i crítica planteja una anàlisi de l'impacte
de les TIC, partint del fet que el reduccionisme tecnològic al
qual ens mena i ens sotmet l'imperi del màrqueting exigeix un plantejament,
un per què i per a què utilitzem aquests mitjans.
|
|
Catedrátic d'Estructura Econòmica de
la Universidad Complutense de Madrid, autor del llibre Socied@d
Digit@l. Del homo sapiens al homo digitalis.
Presentem aquí un breu fragment.
|
||
Analitza l'expansió de les noves tecnologies
i la globalització per Internet des de l'òptica de dues
tendències: els pessimistes-tremendistes (que arriben a
considerar l'ordinador com un perill per a l'espècie humana si
la seva eficàcia es destina a la maquinària militar) i els
pragmàtics-positius (que consideren que la informació
és la matèria primera del futur).
|
||
|
Recull de cites d'autors prou coneguts
en l'àmbit de la comunicació i l'educació que defineixen
el que són els 'materials audiovisuals' i justifiquen la necessitat
d'introduir l'educació en i amb els mitjans a l'escola. S'hi indica
la procedència de les fonts bibliogràfiques.
|
|
cites.pdf (119KB) ![]() |
||
L'educació audiovisual, assignatura
pendent. |
||
Breus apunts de dues comunicacions, que
podem trobar a la pàgina d'AulaMèdia, que tracten diferents
aspectes: la necessitat de l'educació en comunicació, l'anàlisi
crítica dels mitjans de comunicació i línies d'actuació.
|
||
A partir de la base que el coneixement, la informació
i la tecnologia són fonts de poder, estableix que cal donar eines per entendre el món. |
||
|
Aquest document és molt ampli i parteix de l'Educació en Comunicació Audiovisual com a matèria d'estudi i com a recurs. Justifica la necessitat de l'Educació en Comunicació, fa un repàs de la situació a Catalunya i determina propostes d'acció. |
|
Pàgina Web en la qual es van recollint cites
d'autors coneguts ordenats temàticament. |
||
Recull de cites d'aquest filòsof en què fa una defensa del llenguatge verbal i es mostra crític amb el llenguatge visual i el que s'utilitza amb les noves tecnologies. |
||
![]() |