|
|||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||
Gestió de l'acció educativa:
Documentació
|
|||||||||||||||||
Metodologia
|
|||||||||||||||||
Internet a l'aula |
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Activitats de recerca i aprenentatge a Internet | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Objectius | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Internet ofereix un camp sense límits per treballar els procediments i fer activitats globals i transversals que impliquen continguts de diverses matèries curriculars. Per aquesta raó l'objectiu d'aquest apartat és oferir dos tipus d'activitats d'aprenentatge basades en Internet: les WebQuest i la caça del tresor. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Continguts | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Les WebQuest "Una WebQuest és una activitat de recerca guiada amb recursos Internet, que té en compte el temps de l'alumne. És un treball col·laboratiu del qual cada persona es fa responsable d'una part. Obliga a la utilització d'habilitats cognitives d'alt nivell i dóna prioritat a la transformació de la informació." Les WebQuest són activitats estructurades i guiades que donen a l'alumnat una tasca ben definida, així com els recursos en xarxa i les consignes que han de desenvolupar en la tasca. El professor suggereix un tema i apunta diverses pàgines web on l'alumne anirà a cercar la informació. D'aquesta manera desenvolupa habilitats cognitives segons avanci en la comunicació, recerca i processament de la informació. La tasca de les WebQuest es porta a terme en grups on cada alumne té assignat un rol, malgrat que el treball, perquè sigui cooperatiu, ha de ser entés com una cooperació en xarxa del grup, i no com una simple suma de treballs dels alumnes. Una WebQuest ha d'estar dissenyada perquè l'alumnat desenvolupi
les seves capacitats intel·lectuals i les seves habilitats cognitives:
El resultat final varia segons els objectius de la WebQuest. Pot ser una presentació als companys, una redacció, un document, una conferència... |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
La caça del tresor "Una caça del tresor és un tipus d'activitat
didàctica molt senzilla que utilitzen els docents que integren
la Internet en el currículum. Consisteix a una sèrie de
preguntes i una llista de direccions de pàgines web de les quals
poden extreure's o inferir-se les respostes. Algunes inclouen una "gran
pregunta" al final, que requereix que els alumnes integrin els coneixements
adquirides en el procés. En aquest text s'explica què és
una caça del tresor, les seves potencialitats didàctiques,
on trobar caces ja preparades en la Internet i com preparar-les nosaltres
mateixos, en funció dels nostres objectius curriculars. Tret d'un article d'en Jordi Adell
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||