GRAN FITXATGE
Objectius:
crear una falsa notícia de diari, de manera que els nois vegin que tot es pot
manipular.
Descripció del treball: el que es pretén fer és inventar una
notícia, integrar-la dins la portada d'un diari, de manera que sembli
verídica.
Font de les imatges: escàner, banc d'imatges,
Internet
Nivell: 2n cicle d'ESO
Jordi Sitges, Escola
Vedruna
|
|
|
|
EL POBLE PALESTÍ, VERGONYA O FUTUR
Objectius:
elaborar un cartell al·lusiu a la situació del poble palestí.
Descripció
del treball: s'elabora el cartell a partir de diferents imatges amb
l'objectiu de sensibilitzar els alumnes sobre el tema.
Font de les
imatges: Internet
Nivell: ESO
Àngels Mustienes, IES de
Sant Just |
|
|
|
VA DE PROBLEMES
Objectius:
dramatitzar problemes senzills de matemàtiques.
Descripció del
treball: els alumnes creen situacions que es puguin expressar
matemàticament. Les fotografien i integren les imatges en un document
electrònic, on afegeixen els textos. Ho imprimeixen i elaboren un racó de
matemàtiques.
Àrea/àrees: matemàtiques, llengua
Nivell: Ed.
primària
Font de les imatges: càmera digital
Dúnia Cervià, CEIP
L'Aulet |
|
|
|
GAUDINT GAUDÍ
Objectius:
observació de l’obra d’Antoni Gaudí en la seva dimensió arquitectònica,
escultòrica i cromàtica, a través de les fotografies fetes pels
alumnes.
Descripció del treball: es pretén que els alumnes treballin
l’arquitectura de Gaudí per mitjà de les fotografies que han fet en la visita
cultural als principals edificis de l’arquitecte català. Posteriorment, després
de revelar ells mateixos les fotografies (en blanc i negre), es treballarà el
fotomuntatge i el tractament informàtic de les imatges.
Àrea/àrees:
educació visual i plàstica
Font de les
imatges: escàner, càmera, Internet i les fotografies
Nivell: 2n cicle
d'ESO
Programari d'adquisició d'imatges: escàner
Mireia Vilallonga,
IES Montsoriu |
|
|
|
LA DONZELLA DELS CABELLS D'OR
Objectius: conèixer
una llegenda popular a través d'un taller de visual i plàstica, fotografia i
imatge digital.
Descripció del treball: coneguda la llegenda, es creen
els decorats i els personatges. Es fortografien els diferents quadres,
s'integren en un document electrònic i es reprodueixen els
diàlegs.
Àrea/àrees: educació visual i plàstica, llengua, coneixement
del medi social
Claustre del CEIP
Vidademany, Aiguaviva del Gironès
|
|
|
|
UN ALTRE SANT JORDI, SI US PLAU!
Objectius: crear una
adaptació de la llegenda de Sant Jordi.
Descripció del
treball: hi ha un treball de llengua quant a comprensió de la llegenda,
adaptació i diàlegs dels personatges; hi ha un treball també de visual i
plàstica quant al dibuix; i encara un altre d'ús dels MAV quant a la
digitalització amb l'escàner i l'elaboració del document electrònic
final.
Àrea/àrees: llengua,
coneixement del medi social, visual i plàstica
Font de les imatges:
escàner
Alumnes de cicle superior
del CEIP de Prats de Lluçanès |
|
|
|
BODEGONS
Objectius: aprendre
a compondre, comparar i trobar diferències entre composicions.
Descripció
dels treballs: els alumnes preparen diferents composicions (bodegons)
eliminant algun element.
Àrea/àrees: visual i plàstica, llengua,
altres àrees
Font de les imatges: càmera digital
Nivell:
necessitats educatives especials
Materials del SAIP
(Seminari d'Audiovisual d'Educació Infantil i Primària), 2004/2005. |
|
|
|
UNA OBRA DE TEATRE
Objectius: fer
una presentació amb PowerPoint, escanejar o tractar imatges de l'actuació dels
alumnes de la classe, i resumir les escenes del teatre en bafarades o textos
petits.
Descripció del treball: presentació amb PowerPoint de l'obra
(resumida) de teatre feta aquest curs.
Àrea/àrees: quan es
va fer l'obra, intervenien moltes àrees; durant el
muntatge, l'àrea de llengua.
Font de les
imatges: càmera de vídeo, escàner
Nivell: cicle
inicial d'educació primària
Pilar de Bolós, CEIP
L'Aulet |
|
|
|
TALLER DE TRACTAMENT DE LA IMATGE
Objectius: crear
imatges surrealistes.
Descripció del treball: en l'àmbit del treball
sobre l'obra de Dalí, es retoquen algunes imatges dels seus quadres i s'hi
incorporen imatges dels alumnes.
Àrea/àrees: visual i
plàstica
Font de les imatges: Internet, escàner
NIvell:
cicle superior d'educació primària
Teresa Pigrau, CEIP Coves
d'en Cimany
|
|