|
||||||||||||||||
Pràctica |
Exercicis
|
|||||||||||||||
Objectius | |
El treball amb llenguatge sonor té un valor comunicatiu i expressiu molt gran per si mateix. A voltes, però, serà escaient combinar la seva força i les seves possibilitats comunicatives amb la d'altres llenguatges: el text, la imatge, el vídeo... Penseu en un document típic generat a l'escola fa només vint-i-cinc anys. Evidentment, un document amb text. Escrit a mà, potser amb alguna il·lustració dibuixada o una imatge retallada i enganxada a sota. O potser un foli escrit a màquina, potser amb les marques del corrector. A vegades, qui escrivia deixava una àrea buida per enganxar-hi manualment més endavant una imatge o, en un exercici gairebé d'ingenieria, fer un muntage entre l'original escrit i una imatge situada damunt del vidre d'una fotocopiadora. En cap cas els documents contenien so. La tecnologia no ho permetia. Malgrat que fa molt poc, eren altres temps. El concepte de document, que durant segles era només un i establert, ha canviat molt en molt poc temps. Un document d'aula del segle XXI té unes característiques impensades fa poc més de dues dècades.
L'objectiu d'aquest mòdul és treballar la integració del so en documents multimèdia. |
|
Continguts | |
|
|