Projecte de la Comissió d’Atenció a la Diversitat

Introducció

La Comissió d’Atenció a la Diversitat neix davant la necessitat de coordinar totes les intervencions que d’aquesta comissió es fan i integrar les tasques del personal que hi intervé. D' aquesta manera, establint una sessió setmanal, pactada a principi de curs podem supervisar-nos el treball quotidià i posar en comú les noves exploracions així com les intervencions que s'estan oferint des dels diferents àmbits i especialitats.

En aquest projecte s'inclouen tots aquells àmbits on, des de la Comissió d’Atenció a la Diversitat, s'intervé per tal de promoure, garantir i supervisar que la Diversitat dins del nostre Centre sigui atesa per potenciar totes les capacitats individuals de l'alumne.

En aquest projecte s'inclouen els següents apartats:

1. Assessorament: als alumnes, ja sigui d'una manera individual o bé a través del petit i gran grup atenent aspectes personals, escolars i professionals; als tutors per tal de preparar, programar i supervisar les sessions tutorials (recollides en el PAT) així com per fer seguiment de l'alumnat a través del tutor; i als pares, ja sigui a través de les reunions informatives de principi de curs, en entrevistes individuals i de seguiment; i en petit grup de pares preocupats per tots aquells aspectes que intervenen en el desenvolupament integral dels seus fills adolescents.
  2. Atenció a la Diversitat: Incidim directament en els alumnes amb Necessitats Educatives Especials pel que fa al suport en les àrees Instrumentals de Llengües (estructures comunes) i Matemàtiques; atenem alumnes vetllant pel seu creixement personal, especialment adreçat a aquells nens amb més carències socio-afectives que presenten una problemàtica caracterial i d'inhibició emocional que pertorba les seves capacitats per aprendre (individualment o en petit grup); vetllem perquè a través del Departaments també es contempli i es tingui en compte la diversitat en termes de potenciar les capacitats d'aprenentatge en aquells alumnes que aprenen amb molta facilitat (proposant activitats i crèdits d'ampliació ja sigui dins del mateix grup classe o individualment).
  3. Pla d' Acollida del Centre: Per tal de
    1. pensar i preparar la incorporació de nous alumnes que s'incorporen al nostre Centre ja sigui perquè provenen d'altres països amb cultura i llengües diferents (incorporació tardana),
    2. ja sigui perquè provenen de situacions familiars desfavorides (alumnes provinents en el nostre cas de la Llar Santa Rosalia);
    3. en el traspàs d' escola primària a escola secundària (intercanvis previs a l'inici de curs i coordinació amb tutors de primària i tutors de secundària);
    4. aquells alumnes que, malgrat no acomplir cap d'aquests anteriors requisits, s'incorporen en el nostre Centre una vegada ha començat el curs i que, per tant, són nois i noies nous, en un espai nou, sense afinitat amb cap grup.
  4. Projectes Futurs: També incloem en aquest Pla aquells projectes que han sorgit des del nostre Departament davant la necessitat de pensar en recursos i sortides formatives per a tots els alumnes que des de la Diversitat necessiten ser atesos. Actualment aquests projectes són:
    1. Garantir la continuïtat del taller de Jardineria adreçat especialment als alumnes amb NEE però també obert (com a crèdit variable) a la resta d' alumnes;
    2. Garantir la continuïtat del grup de pares i mares que s'ha iniciat el curs 2000-2001.

Per a qualsevol aclariment d' aquest projecte podeu ser atesos en la nostra reunió setmanal dels Dilluns de 10:30 a 11:30 a l’aula vermella o per e-mail a gmateu@xtec.net.