Introducció i projectes
Comissió d’Atenció a la Diversitat
Funcions de la psicopedagoga
Funcions de l'EAP
Projectes
  1. Adaptacions curriculars
2. Atenció individualitzada
3. Grup per organització d'estudi
4. Grup per dèficit emocional
5. YPS
6. Orientació i seguiment
7. Jardineria i diversitat
8. Grup de pares i mares
9. Tècniques d'estudi
10. Seguiment pla d'acció tutorial
11. Orientació a l'estudiant
12. Pla d'acollida I
13. Pla d'acollida II
Projecte VIII: Grup de pares i mares
  1. Introducció: Després de diverses reunions de principi de curs, des del curs 1997-1998, ens vàrem adonar que molts pares i mares estaven interessats a esbrinar quines serien les maneres més adequades de tractar els seus fills adolescents. Molts d'aquests pares ens deien que no es veien amb cor de respondre a les demandes dels seus propis fills adolescents; en canvi, sabien com resoldre els conflicte dels fills adolescents dels altres. Des de la Comissió d’Atenció a la Diversitat vàrem veure oportú organitzar un grup de pares per trimestre on es poguessin explorar tots els temes quotidians de l'adolescència i poder pensar en les maneres d'oferir respostes als adolescents i la incidència i efectes que tenien aquestes intervencions.
  2. Proposta de treball: Organitzar un grup trimestral (10 sessions pactades sobre el calendari) amb un mínim de sis pares (ja sigui pare o mare) i un màxim de vuit.
    Dimecres de 8:30 a 9:30, sessions pactades amb els pares.
  3. Objectiu: Reflexionar sobre situacions quotidianes que es presenten en la relació pares-fill adolescent i explorar-les per tal d' avaluar-ne els efectes i les conseqüències d'aquestes intervencions.
  4. Selecció dels pares/mares candidats: A través del tutor de l'aula s'informarà als pares de la possibilitat de formar part d'aquests grups quan:
    • Els pares estiguin angoixats pel tipus de relació que s'ha establert entre ells i el seu adolescent.
    • Quan el rendiment del noi o noia hagi baixat considerablement a causa de confusions pròpies de l'adolescència.
    • Els nens comencin a presentar conductes no adaptades a la institució educativa i tinguin risc de ser amonestats sovint pels professors. Com a eina preventiva de les possibles expulsions i com a eina de contenció de l'adolescent que comença a actuar saltant-se les normes de convivència establertes pel règim intern.
    • Tots aquells pares i mares que estiguin interessats a entendre el procés relacional que s'estableix entre ells i els seus fills.
    • També els podrà informar qualsevol membre de la CAD, que en les entrevistes individuals amb els pares detecti que es poden beneficiar d'aquest servei.
  5. Els pares candidats tindran una entrevista prèvia amb la Psicopedagoga per avaluar la conveniència o no de formar part d'algun dels tres grups que s'organitzin al llarg del curs acadèmic.

  6. Responsables del grup: Aquest grup serà conduït per la Psicopedagoga (gmateu@xtec.net) i un membre de la CAD per donar qualitat i objectivitat al desenvolupament del grup i els continguts que dins del grup es tractin. Es garantirà la confidencialitat de tot el que s'exposi dins d'aquests grups per tal que els seus participants puguin sentir-se prou lliures per poder parlar del que realment els preocupa vinculat a la relació establerta entre ells i el seu fill.
  7. Avaluació del procés: Al llarg de les deu sessions preestablertes els participants del grup faran una avaluació continuada de l'aprofitament que n'estan fent, de la incidència en la llar familiar i dels canvis que es puguin produir en la relació.