|
Projecte VIII: Grup de pares i mares
- Introducció: Després de diverses reunions de principi de curs, des del curs 1997-1998, ens vàrem adonar que molts pares i mares estaven interessats a esbrinar quines serien les maneres més adequades de tractar els seus fills adolescents. Molts d'aquests pares ens deien que no es veien amb cor de respondre a les demandes dels seus propis fills adolescents; en canvi, sabien com resoldre els conflicte dels fills adolescents dels altres. Des de la Comissió d’Atenció a la Diversitat vàrem veure oportú organitzar un grup de pares per trimestre on es poguessin explorar tots els temes quotidians de l'adolescència i poder pensar en les maneres d'oferir respostes als adolescents i la incidència i efectes que tenien aquestes intervencions.
- Proposta de treball: Organitzar un grup trimestral (10 sessions pactades sobre el calendari) amb un mínim de sis pares (ja sigui pare o mare) i un màxim de vuit.
Dimecres de 8:30 a 9:30, sessions pactades amb els pares.
- Objectiu: Reflexionar sobre situacions quotidianes que es presenten en la relació pares-fill adolescent i explorar-les per tal d' avaluar-ne els efectes i les conseqüències d'aquestes intervencions.
- Selecció dels pares/mares candidats: A través del tutor de l'aula s'informarà als pares de la possibilitat de formar part d'aquests grups quan:
- Els pares estiguin angoixats pel tipus de relació que s'ha establert entre ells i el seu adolescent.
- Quan el rendiment del noi o noia hagi baixat considerablement a causa de confusions pròpies de l'adolescència.
- Els nens comencin a presentar conductes no adaptades a la institució educativa i tinguin risc de ser amonestats sovint pels professors. Com a eina preventiva de les possibles expulsions i com a eina de contenció de l'adolescent que comença a actuar saltant-se les normes de convivència establertes pel règim intern.
- Tots aquells pares i mares que estiguin interessats a entendre el procés relacional que s'estableix entre ells i els seus fills.
- També els podrà informar qualsevol membre de la CAD, que en les entrevistes individuals amb els pares detecti que es poden beneficiar d'aquest servei.
|
Els pares candidats tindran una entrevista prèvia amb la Psicopedagoga per avaluar la conveniència o no de formar part d'algun dels tres grups que s'organitzin al llarg del curs acadèmic.
- Responsables del grup: Aquest grup serà conduït per la Psicopedagoga (gmateu@xtec.net) i un membre de la CAD per donar qualitat i objectivitat al desenvolupament del grup i els continguts que dins del grup es tractin. Es garantirà la confidencialitat de tot el que s'exposi dins d'aquests grups per tal que els seus participants puguin sentir-se prou lliures per poder parlar del que realment els preocupa vinculat a la relació establerta entre ells i el seu fill.
- Avaluació del procés: Al llarg de les deu sessions preestablertes els participants del grup faran una avaluació continuada de l'aprofitament que n'estan fent, de la incidència en la llar familiar i dels canvis que es puguin produir en la relació.
|