Sortides Escolars

COLÒNIES PRIMER D’ESO A LES PLANES DE SON

El passat 20, 21 i 22 de maig, els alumnes de primer d’ESO van anar de colònies a Les Planes de Son, a la comarca del Pallars Sobirà.

Els alumnes van poder gaudir d’un entorn privilegiat i realitzar activitats relacionades amb la ciència i la natura: conèixer la vegetació d’alta muntanya i la fauna característica dels Pirineus, descobrir la mitologia i astronomia de les principals constel•lacions, mullar-se intentant recol•lectar invertebrats d’un torrent, etc...

Van ser tres dies de convinència molt intensos i enriquidors per tothom.

al teatre Victòria de Barcelona

Els alumnes de 4t d’ESO van anar al teatre Victòria de Barcelona el 13 de maig per gaudir del musical Mar i cel, tot un espectacle basat en l’obra d’Àngel Guimerà. Es presentava per tercera vegada, després de la temporada d’estrena 1988-89, i la reposició dels anys 2004-2005.

La companyia Dagoll Dagom, que ara celebra el seu 40è aniversari, ha portat de nou aquesta obra a l’escenari amb una companyia renovada i uns mitjans tècnics que eren impensables els anys en què fou creat.

La descoberta dels apassionants personatges de Mar i cel constitueix un moment teatral inoblidable i un dels plaers més exquisits: el reconeixement d’allò que ens havia emocionat i que, de nou, torna a fer-ho.

Ha estat tot un èxit!

Sortida quart científic

El dimarts 25 de novembre els alumnes de 4t científic, varen a la ETSEQ i també a la BASF.

Els nostres alumnes van ser els pioners en aplicar el projecte Teens' Lab.

L'empresa BASF ja fa anys que amb els seus estudiants duen a terme aquest projecte i ara ho volen aplicar als altres països. El nostre centre va ser l'escollit entre tots els centres on ells tenen empreses de tot el món per a poder-ho aplicar.

El projecte es diu Teens' Lab i concretament van aplicar el del Laberint de les substàncies, desenvolupat en col•laboració amb la Universitat Rovira i Virgili, on grups d'un màxim de 30 alumnes realitzen 12 experiments relacionats amb la matèria de física i química. Els alumnes investiguen i experimenten de forma independent sota la supervisió d'experts i en aquest cas sota la mirada del cap d'aquest profecte de la BASF.

Després per tancar la jornada van fer una visita guiada al centre de producció BASF.

L'activitat és molt satisfactòria i el comportament dels alumnes va ser un "10".

Col·labora:

Sortida petroquímica

Aquest any a la programació del PAT (Pla Acció Tutorial) de 3r s’han inclòs unes visites organitzades per l’ajuntament de La Canonja a empreses petroquímiques.

Cada classe de 3r visitarà una empresa diferent en dies diferents.

Les empreses que han de visitar són:

Dilluns 7 d'abril 3rA i 3r B visitaran la BASF.

Dimarts 8 d'abril 3rC visitaran la Clariant.

Divendres 11 d'abril 3rD visitaran Carburos Metálicos.

Col·laboren:

SORTIDA AL TOSSAL DE LA BALTASANA (PRADES)

El passat 5 de novembre, 66 alumnes de 2n d’ESO amb 5 professors, van portar a terme la sortida més emblemàtica de les programades dintre de l’eix transversal de “TREBALL DE CAMP” de l’àrea de Ciències Naturals.

Els vuit quilòmetres de l’itinerari van transcorrer entre castanyers, pins, avellaners... i el més exclusiu dels arbres de la zona “EL ROURE REBOLL”.

El policromatisme propi de la tardor no va lluir com en altres ocasions, donat les adverses condicions climatològiques, que ens van castigar amb una contínua ventada, malgrat la qual vam poder aconseguir la majoria dels objectius previstos.

El bon comportament dels alumnes i la total dedicació dels professors van fer que la descoberta del cim més alt del Camp de Tarragona (1202 m.) fos una autèntica aventura.