Projecte AICLE

L’Institut Collblanc continua durant aquest curs 2014 / 2015 amb el programa pilot AICLE que va engegar el curs passat, en el qual hi participa professorat del departament d'Educació Física i Llengües estrangeres. La coordinació i col•laboració entre aquest professorat ha estat una peça clau per a aconseguir el plantejament d’un treball integrador i innovador a les aules.

Des del curs 2013-2014 el centre té aprovat un Prograna de Llengues Estrangeres (PELLE) en la branca d'AICLE.

L’aprenentatge integrat de continguts en llengua estrangera està considerat un model d’èxit ja que dóna la possibilitat als estudiants d’adquirir competències en altres idiomes.

Els alumnes de Tercer de l'ESO de l’institut participen en aquest programa, a través de l'assignatura de Educació fïsica i poden aprendre anglès, al menys durant unes hores al mes, amb el que s’aconsegueix una major immersió lingüística de l’estudiant.

Els objectius són:
    * Incrementar el contacte de l’alumne amb la llengua anglesa impartint els continguts d'una matèria optativa en aquesta llengüa estrangera.

* Construir i potenciar el sentiment d’interculturalitat i motivar l’interès per l’aprenentatge en altres llengües i desenvolupar destreses de comunicació intercultural millorant la competència lingüística, en especial la comprensió oral i lectora en anglès.