Enquesta sobre l'ús dels videojocs
>>Quin tipus de jocs prefereixen?

El següent gràfic ens mostra quin percentatge dels enquestats prefereix cada tipus de joc. La pregunta era quin tipus de jocs prefereixes? i tenien que escollir entre 10 tipus de jocs.
El total d'alumnes ens dóna aquest gràfic amb gustos bastant repartits . De totes maneres entre els 10 tipus de jocs en destaquen quatre en especial. Els jocs de cotxes amb un 18 % és el percentatge màxim , els segueixen els jocs de plataformes amb un 15%, després els esports amb un 14% i després els jocs de lluita amb un 10%.

Aquest són els jocs preferits entre els enquestats i això és bàsicament degut a què són el tipus de jocs que poden donar més ràpidament la diversió, no necessiten grans dosis d'aprenentatge per dominar el joc mínimament etc.
.Jocs com aventures gràfiques requereixen hores per intentant resoldre un misteri i solen ser d'un sol jugador.
.Els jocs d'estratègia realment han d'agradar per passar-ho bé amb ells. Al principi poden ser de gran dificultat i solen ser d'un jugador
.Els jocs de rol solen ocupar massa temps, entrenenat un personatge , avançant en el joc. Poden estar bé però un cop s'acaba el joc normalment no es torna a començar al dia següent perquè és un tant feixuc. I solen ser d'un jugador o en partides multijugadors (que no veus la cara del que i juga).
.Els jocs de simulació ara estan agafant més força amb jocs com the sims (per que els típics simuladors de vol són realment difícils i feixucs), i també solen ser d'un jugador
.Els jocs survival també tenen tots la seva part d'aventura i fan passar estones llargues investigant i donant voltes . A més ha d'agradar una mica la sang i normalment són d'un sol jugador
.Els shoot'em 'all son jocs d'accés ràpid (al principi et maten de seguida), també hi ha opcions de dos jugadors però també tenen els crits d'agonia i la sang que no per tothom es agradable.

Jocs com els de cotxes , lluita o esports quasi tots tenen opcions de dos jugadors en els cuals ells poden mesurar la seva competitivitat. Els jocs de plataformes solen ser d'un jugador , amb excepcions però com son jocs fluids, senzills,ràpids i per tots els publics i estómacs fan que siguin jocs que agradin a la gent.
A més aquests jocs esmentats són jocs en els què es pot començar un joc de manera ràpida sense tenir que passar per llargs diàlegs o presentacions de tot tipus. En definitiva aquests jocs són els que més agraden o podríem dir "els que mai fallen" perquè en general fan passar una bona estona en solitari o acompanyat.

Les noies prefereixen els jocs de plataformes en primera posició amb un 23%. En segona posició amb un 21% els jocs de cotxes.
Això es normal perquè en altres apartats hem pogut veure que les noies no juguen amb tanta freqüència que els nois, un 27% no posseeixen videojocs (això dona més possibilitats a què juguin fora de casa amb jocs de més d'un jugador com els de cotxes), com que un gran percentatge no juga massa als videojocs les poques vegades que ho fa prefereix jocs com plataformes o cotxes que son jocs més fluids i de ràpid accés.
Els jocs de simulació també tenen un lloc important en el gràfic , un 14% . Aixo bàsicament és degut al efecte dels simuladors socials com the sims, on pots tenir amors i desamors amb els personatges, la teva pròpia casa, en definitiva un simulador de vida on no hi ha cap tipus de preferències sexuals amb els personatges.

El tipus de joc menys utilitzats son els Shoot'em 'all i els survival que són els jocs que indefectiblement solen contenir sang i escenes gore si fa falta.

Gràfic de preferència tipus de jocs noies de 15 a 18 anys

Els nois prefereixen en un 24% els competitius jocs d'esports segurament degut al futbol , el bàsquet o altres esports de moda.
També els jocs de rol agraden a un 15% dels nois i els d'estratègia un 12% degut a que els nois dediquen més temps als videojocs.
Els jocs que menys agraden als nois són els de simulació amb un 3% o les aventures gràfiques amb un 4%. Els jocs de plataformes agrada a un 5% dels nois enfront al 23% del de les noies.

Gràfic de preferència tipus de jocs nois de 15 a 18 anys

Tutora: Carme Serantill